1. ročník Veřovického závodu obedience

20.07.2014 18:30

Letos poprvé proběhl Veřovický závod obedience, ten organizovala panička společně s KK Veřovice a účastnily jsme se ho i jako soutěžící. Panička nás přihlásila, ačkoliv od tohoto závodu neočekávala žádný extra výsledek - od jara totiž OB pořádně netrénujeme, chystaly jsme se především na lovecké zkoušky a cvikům OB věnujeme sotva pár minut ořes týden, kdy něco málo opakujeme.

Nicméně nevyužít toho že máme OB závody doslova pod nosem by bylo škoda a tak nás panička prostě přihlásila.

Co se týká organizace závodů a jejich průběhu tak myslím, že panička byla spokojená. Závody se vydařily, až teda na horké letní počasí které trvalo celý den a bylo pro mnohé týmy naprosto ubíjejícící. Ale jinak vše probíhalo jak mělo, paní rozhodčí Marie Vágenknechtová a stewardka Zuzka Krejčiříková byly úžasné, i přes šílené horko měly stále dobrou náladu a dokázaly soutěžící týmy povzbudit a ocenit vše, co se jim v závodech povedlo. Odkaz na článek o závodech na stránce KK Veřovice najdete tady: https://www.kkverovice.websnadno.cz/KRONIKA-.html

A jak se v závodu dařilo nám?

  • odložení ve skupině jsme zvládly za 8,5 bodu. Nějaké bodíky nám strhlo moje převalení v momentě, kdy se zvedl vedlejší pes
  • polohy na dálku - dostaly jsme 6,5 bodu. opět jsem se tvářila že neslyším a některé polohy udělala až na druhý povel
  • aport - no, neuvěříte, ale já aportérka dostala z aportu nulu! Jak se mi to stalo? Vyběhla jsem pro aport s náramnou chutí a rychlostí, ale jak jsem se vracela zpět tak jsem aport položila před paničku a vyzývala ji ke hře. Panička mi musela zopakovat povel pro aport a já pak neovhotně šla s aportem k ní a ona mi ukázala že ji mám obejít no a bylo to..... Nula jak vyšitá...
  • skok přes překážku za 8 bodů, protože mi panička zase musela dát jeden povel navíc
  • chůze u nohy - snažila jsme se, ale opět jsem se ztrácela při obratech a hlavně klusu. Navíc se mi tentokrát nepovedly ani úkroky. Bylo z toho 5 bodů
  • vyslání do čtverce - povedlo se mi pěkné a rychlé provedení, jenže jsem zůstala cca 7 cm zadkem venku ze čtverce, takže nula
  • odložení za chůze do stoje - za 8 bodů
  • přivolání - skákala jse jak pomalý koník a pořádně se nepřiřadila paničce k noze, prostě jsem koukala kde co lítá. Bylo to za 5 bodů
  • odložení do sedu za chůze - no, táhla jsme se u chůze a pak si pomalu sedla, takže za 7 bodů
  • všeobecný dojem - 10 bodů

Po přepočtu koeficienty jsme dostaly 149 bodů, zmámka dobrá. Celkově jsem skončily na 8. místě.

Fotky: https://kara69.rajce.idnes.cz/1._rocnik_Verovickych_zavodu_obedience