Derby retrívrů Stříbřec

29.06.2014 20:29

Tak se nám to povedlo - dostat se na Derby retrívrů které organozovalo KCHLS a které se letos konalo ve Stříbřeci (okr. Jindřichův Hradec). Měly jsme problém sehnat ubytování, panička nám zamluvila na poslední chvíli chatku v kempu a tak jsme tedy v pátek vyrazily. Provoz byl před prázdninami teda dost hustý, ale tím že jsme vyjely už v pátek jsme nemusely spěchat - jen teda stav našich silnic a dálnic je fakt žalostný a cestou nás čekalo minimálně 8 objížděk.... Po příjezdu se nám nakonec podařil sehnat nocleh v penzionu v Pístině, tak jsme nemusely do chatky což bylo pozitivní.

V sobotu ráno jsme dorazily na prezenci a pak byl nástup. No, neuvěříte, na nástupu jsme měly číslo 23 a hned vedle s číslem 24 stála moje sestřička Angie s paničkem Martinem - prostě jsme startovaly na Derby obě dvě - dvě holky z Annenských zahrad. Po nástupu který byl mimichodem moc pěkný, byla veterinární prohlídka (tu moc nemusím), kontrola tetovacích čísel a losování. My už moc na výběr neměly- ze dvou čísel si panička vytáhla číslo 19 a byly jsme tedy ve čtvrté skupině a chodily na disciplíny jako první...

V sobotu na nás čekaly disciplíny:

  • Dohledávka pohozené kachny v rákosí - ani jedna jsme netušily kde kachna je, panička mě poslala nejdříve jedním směrem, tam jsem nic nenašla i když jsem se tada fakt náramně snažila. Pak mě panička poslala hodně dopředu a dala mi pak povel abych hledala na pravé straně, no a já našla. Bylo to teda o fous, tak tak ´v časovém limitu, ale ještě nám to vyšlo na známku 4. Stejná známka teda 4 pak byla za poslušnost a přinášení.
  • Marking - byl to pech, nachystaly jsme se na výchozí místo, rozhodčí vyhodili kachnu a nic.... puška nevystřelila. Hm, já se těšila a nic, no. Panička mi dala povel k noze a otočila se od té kachny a odváděla mě pryč z toho výchozího místa. No já jsem poslušná a tak jsem teda šla. Rozhodčí vyspravili kulovnici :D a my šly znovu na stanoviště. Tentokrát bylo vše ok, kachna byla vyhozena a padl výstřel. Čekala jsem až mě panička pošle a pak rychle rovnou přesně na místo dopadu, bafnout kachnu a šup za paničkou. Pochvala za pěknou, přesnou a rychlou práci a čtyřky za marking a přinášení.
  • Vodění - na vodítku i bez něj jsem šla pěkně, hlídala si paničku a byla z toho tedy známka 4.

Poté jsme jeli na oběd a odpoledne nás čekala voda a odložení v lese:

  • Kachna z hluboké vody - tuhle disciplínu mám ráda. po povelu paničky jsem skočila do vody a rychle plavala pro kachnu kterou jsem pak hned odevzdala. Stihla jsem to za necelou minutu, no prý krásná práce a všechny známky nejvyšší, tedy čtyřky.
  • Handling na dvě kachny v hluboké vodě - už při příchodu k vodě byla krásně vidět levá kachna, ale rozhodčí chtěli pravou... :D. No dvakrát jsem se na tu levou ohlídla, panička mi řekla jasně NE a já věděla že pro tuhle teda nepůjdu. Panička mě otočila doprava kde jsem viděla jen trávu a za ní vodu. Najednou mě poslala no a já šla. Až jsem byla ve vodě tak jsme uviděla tu pravou kachnu a plavala pro ni. Pak mě panička poslala pro tu levou. Pěkná a rychlá práce, něco málo přes minutu. Pochvala rozhodčích a známky čtyřky na disciplínu, přinášení a poslušnost,
  • Odložení v lese - dělalo se kousek od vody, celých 5 minut jsme sama samotná v lese vydržela čekat na paničku a dostala tedy známku 4.

Po návratu všech skupin se pak jelo ještě na disciplínu klid na stanovišti do lesa. Disciplínu jsme zvládly s paničkou v pohodě, teda až na to že jsme byly doštípaní od komárů a místo honců jsme řešila komáry co mi seděly na čumáčku. Z poslední sobotní disciplíny to byla tedy opět čtyřka.

Pak jsme se chvilku s Angií a jejími páníčky prošly a potom jely do penzionu odpočívat.

V neděli byl sraz v 8 hodin. Po zahájení druhého dne se začalo opět s disciplínami, nás čekal les a pole.

  • Vlečka srstnaté v lese - les to byl teda pořádný, hluboký a po nočním dešti pěkně svěží, Před disciplínou jsme si čichla zajíčka a čekala až mi rozohdčí připraví disciplínu, no byla jsem celkem nervozní, panička nevěděĺa proč. Během čekání po cestě prošli koně, kousek od nás a já je celkem řešila. Pak mě panička nasadila na nástřel a já šla do lesa hodně váhavě po vlečce... Hm, někde jsem tam uviděla bubáka a vyděsila se. Dvakrát jsem štěkla a vrátila se k paničce, bez králíka a rozhozená. Panička mě zkusila nasadit znova na vlečku, já prošla pár metrů a vrátila se zase zpátky, vykolejená a ve stresu. Panička to rozhodla za nás obě - odstoupily jsme a disciplínu tedy nedokončily.

Cítila jsem že panička není nadšená, ale neříkala mi nic, nekomentovala tu situaci. Po krátkém rozhovoru s rozhodčími a po rozloučení se s ostatními mě naložila do auta, vyjely jsme pro papíry a pak zpátky domů. Ne každé zkoušky se povedou a i my si musely na lovečáku zažít ten pocit že jsme neuspěly :D.

A Angie? Naše šikovná sestřička došla v 1. ceně na 7 místě. Jsme na ni náležitě pyšné protože víme že zkoušky to byly opravdu těžké.

I přes neúspěch to byly jedny z těch zkoušek, na kterých se nám opravdu líbilo. Super organizace, vysoká úroveň rozhodčích, krásné terény a opravdu poctivě postavené disciplíny. Navíc musím zmínit i opravdu kvalitní a pěknou zvěř. KCHLS umí a těšíme se na další zkoušky u tohoto klubu.