Dušičkový trénink v Palačově

04.11.2012 19:53

Vyrazily jsme s paničkou na dušičkový trénink do Palačova, který vedl Martin Incédi. Tentokrát jsme vytvořili silnou skupinu, cvičili s námi Amy a Terka Folwarczná, Gorry a Táňa Incédi, Viki a Coudy a Martin Incédi. Protože byla ve skupině většina zkušených psů, vymyslel Martin samé ,,těžší" disciplíny. Náročný byl terén i vzdálenosti na které jsme tentokrát běhali, ale snažila jsme se ze všech sil abych držela s těmi ,,mazáky: krok :)

Na začátek jsme si dali marking, ale byl házený přes horizont a na větší vzdálenost než jsem většinou běhala. Na všechny disciplíny jsem chodila jako první. První marking jsem docela přeběhla, no když padal damík tak jsem se totiž moc nedívala na damík ale spíše na házeče. Při návratu jsme opět nesla damíka úplně někomu jinému, byla tam Terka od Bonnie (hnědá flatka) a tak se mi líbila že jsem jí ten damík chtěla dát, což se paničce vůbec nelíbilo. I proto jsem marking ještě po všech psech opakovala a to už se mi povedlo tedy mnohem lépe.

Další cvik byl poloblind a marking. K markantě nám Martin nahátel damíky tak abychom to viděli. Pak jsme se otočili a změnili jsme stanoviště. Když jsme zůstali stát tak házač nám hodil s výstřelem marking. Pak panička o krok vystoupila z řady, otočila mě směrem na ty ,,naházené: damíky a poslala mě nejdříve pro jeden z nich. Až jsem donesla tak mě poslala pro ten marking. Tenhle cvik se mi povedl, i když na marking jsem vyběhla trošku nejistě, ale zvládla jsem to a donesla oba damíky.  

Třetí cvičení byl walk-up, pro mě docela těžký protože po donesení markingu který padl házeč položil na to samé místo kde byl předtím marking další damík , podotýkám že my mezitím šli, tedy jsme změnili stanoviště, Padl marking pro dalšího psa, ale nejdříve musel ten předcházející pes (já) donést ten položený damík. No a navíc tam byl celkem malý úhel, takže jasně že jsem nejdříve chtěla běžet pro ten marking, panička mě zastavila a zavolala mě zpátky. A já vůbec netušila co se po mě chce, nechtěla jsem vyběhnout protože jsem ten úkol nechápala. Panička se dvakrát posunula blíž a na potřetí mi to docvaklo, já vyběhla a damík donesla. Pak jsem šla bokem a cvičili tu samou úlohu ostatní psi a i pro ně to bylo celkem těžké cvičení.

Pak jsme se přesunuli k pidi lesíku a tam Martin naházel damíky. Odešli jsme na louku, docela kus od lesíku a každý z nás si donesl z lesíku jeden damík. Pak jsme se posunuli ještě dál, před travnatý porost. Do něj poslal Martin házeče aby udělal naháňku a naházel tam damíky. To se mi líbilo ten kravál a to jak tam damíky padaly. No, jenže pak mě panička poslala ne do toho porostu, ale otočila mě k tomu lesíku co jsem tam byla prve. Já viděla ten lesík, vyběhla jsem ale trošku jsme zaváhala jestli přece jen nemám běžet do porostu Panička mě dalším povelem ujistila že běžím dobře, tak jsem tedy pelášila do toho lesíku a damík našla a donesla. A pak mě panička poslala konečně do toho porostu, tam jsem našla damík a s chutí běžela zpět za paničkou.

Pak se hazeč přemístil do kopce na louku a to už bylo hodně daleko od nás. Hodil marking a panička mě pro něj poslala. Bylo to ale nejprve z kopce a pak do kopce a navíc přes velké roští. No, takovou situaci jsem ještě neznala, tak jsem se pod tím kopcem zastavila a nevěděla jsem co mám dělat. Panička mě nakonec pískáním přivolala k sobě, znovu padl marking  znovu mě pro něj poslala. Tentokrát jsem doběhla na jistotu, byl to teda kus, ale co bych pro paničku neudělala :(

Poslední cvičení bylo opět odhození markingu v tom velkém kopci, ale napřed mě panička poslala do toho lesíku kde jsem chodila prve a pak až pro ten marking. Už na mě bylo znát že jsem unavená, panička mi musela povel zopakovat jak jsem běžela protože jsem zpomalovala. Ale zvládla jsem to a paničce oba damíky donesla. Martin mě při tom natáčel, tak až  budu mít k dispozici video tak se můžete kouknout :)