Jarní ANF závod obedience

14.04.2014 00:00

Kde: Dvůr Králové nad Labem

Kdy: 12.4.2014

Rozhodčí: Iveta Skalická

Steward: Babora Potůčková

V sobotu mě panička vzbudila až moc brzo. No, moc se mi nechtělo vstávat z vyhřátého pelíšku, ale co se dalo dělat. Vyvenčila mě, nakrmila, vzala batoh a šly jsme k autu. Tam na nás čekala paničky kamarádka Lenka, která jela s námi. Naložily jsme se do auta a už vyrazily na cestu. Ta byla pohodová, protože páníček nám půjčil paní chytrou (navigaci) a tak jsme tentokrát jely najistotu  -no i když…. Dvakrát jsme i tak minuly odbočku a vracely se, ale jen malý kousek :D.

Na místo jsme dorazily cca 20 minut před zahájením, zaregistrovaly se a šly se projít. Celkem nás zarazilo to, že plac na závody byl pokosený, ale tráva nebyla pohrabaná, zůstalo to na place. Místo pro čtverec organizátoři jen odklidili rukama, stejně tak místo pro aporty a dřívka. Ale tak co, mě to nevadí, já jsme zvyklá pracovat skoro všude..

Od 8 hodin začaly tréninky a pak závody – nejprve skupinová odložení OB-Z a pak po startu prvního závodníka začly skupinová odložení a pak samostatné cviky i pro třídu OB-1 kde jsme startovaly, závody totiž probíhaly na dvou placech současně.

Jak se nám vedlo:

  • Skupinové odložení (2 minuty, psovod v úkrytu) – já byla ve skupině 4 psů, nástup a zalehnutí na povel byl v pohodě. Pak panička odešla a schovala se no a já začala poknikávat (paní rozhodčí pak říkala paničce že jsme poknikávala celou dobu). Po dvou minutách se panička vrátila a pak na povel stewarda mi dala povel pro sednutí, já byla zrovna zamyšlená a sedla jsem si až na zopakování povelu. Poknikávání a sed na druhý povel znamenal bodovou ztrátu, dostaly jsme 6 bodů.
  • Odložení do stoje za chůze: cvik jsem zvládla, jen paní rozhodčí nám dala srážku za to že jsem po povelu ještě malinko popošla a při návratu paničky a přiřazení jsem malinko uhnula. Dostaly jsme 7,5 bodů.
  • Odložení do sedu za chůze: při chůzi jsem malinko zaostávala, už jsem předvídala povel… a pak jsme si sedla pomalu a nakřivo, bylo to za 7 bodíků.
  • Vyslání do čtverce: po vyslání jsem před čtvercem zpomalila, zalehla jsem hned na povel, tlapkama skoro přesně na pásce, no naštěstí se to ještě počítalo. Po přiřazení paničky jsme si opět sedla až na druhý povel, bylo to za 6 bodů.
  • Chůze: nevím proč, v tréninku chodím už zase pěkně, ale na závodě jsme se zase chvilkami ztrácela a to se projevilo hlavně u obratů a změně rychlosti chůze. Snad to že panička šla mnohem rovněji než chodí v tréninku mě ovlivnilo, nevím. No ale dostaly jsme pochvalu za úkroky vpřed a hlavně vzad, ty prý byly nádherné. Bylo to za 6,5 bodu.
  • Přivolání: podle paní rozhodčí jsem skákala a neběžela :D no a při přiřazení k paničce tam byl prý velký oblouk, takže 7,5 bodu.
  • Aport: samotný aport pěkný, ale pomalý návrat (byla jsem s tím aport hrozně důůůležitá, přece jsme nemohla běžet) a prý zase oblouk za paničkou při přiřazení, 7,5 bodu.
  • Ovladatelnost na dálku, nebo-li polohy: hm, koukala jsme na stewarda a rozhodčí a nějak jsme zapomněla co znamená sedni a co znamená lehni: 0 bodů.
  • Skok přes překážku: panička mi pomohla, zavolala mě nejprve jménem a pak povelem. Což nás stálo dva bodíky, ale po minulých zkušenostech to bylo lepší než nesplněný cvik. Stejně jsem malinko zaváhala zda nemám překážku oběhnout, ale nakonec jsem ji po povalu HOP skočila. To bylo radosti a 8 bodů k tomu.
  • Všeobecný dojem: dostaly jsme plný počet bodů, tedy 10, paní rozhodčí jsme se líbily.

Po přepočítání koeficienty jsme v celkovém součtu dostaly 179,5 bodu, známku dobrá a umístily jsme se na 8 místě, přičemž ve třídě OB1 startovalo celkem 13 týmů.

Po závodě jsme koukaly na další týmy, především týmy ze třídy OB3 a některé výkony byly fakr excelentní. Šly jsme se i projít a malinko potrénovaly s dummy.

Po vyhlášení jsme jely do penzionu Pohoda, kde jsme se ubytovaly, protože paničku čekalo v neděli školení a poté zkoušky instruktora obedience.

Video, odložení za chůze: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod,_odlozeni_za_chuze_do_stoje_a_do_sedu#DSCN0510.jpg

Video, vyslání do boxu: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod%2C_vyslani_do_boxu/#DSCN0511.jpg

Video, chůze u nohy: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod%2C_chuze_u_nohy/#DSCN0512.jpg

Video, přivolání: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod%2C_privolani/#DSCN0513.jpg

Video: aport, polohy a překážka: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod%2C_aport%2C_polohy_a_prekazka/#DSCN0514.jpg

Pár fotek...: https://kara69.rajce.idnes.cz/Jarni_ANF_zavod/