Květnová intenzivka s Jůlií

11.05.2014 20:00

Vydaly jsme se opět do Ostravy na intenzivku obedience s Jůlií - tentokrát na venkovním cvičáku KOIRY. Po cestě jsme přibraly Katku s Ronem. Na intenzivce nás bylo celkem 5 týmů a sešla se moc fajn parta. Jen to počasí nebylo ideální, docela foukalo a ochladilo se, ale dalo se to vydržet.

Co jsme dělaly a jak se nám s paničkou dařilo:

  1. Závodní trénink = Julče jsme předvedly krátký trénink který děláme před závody. Trval nám celkem asi 2 minuty a Julka k němu neměla výhrady, takže trénink nám jde dobře a máme to s paničkou dobře vymyšlené. Jediná poznámka k pochvalám - panička na mě sahá a mě se to když pracuji nelíbí, budeme si to obě hlídat.
  2. Dlouhodobé odložení, 2 minuty, panička v úkrytu = lehla jsem si až na druhý povel, pořád jsem řešila všechno kolem a nevěnovala pozornost tomu co mi panička říká. Opravily jsme to. Samotné odložení bylo v pohodě, paničku jsem neviděla, vedle mě se psovodi průběžně vraceli ke svým psům které odměňovali ale to mi nevadilo. Jen ten návrat paničky jsem zblbla, a sedla si dřív než jsme dostala povel - nějaká moje novinka.... No dál v tréninku jsme se na to zaměřily.
  3. OB-1 nanečisto  = Julie nám dělala stewarda a já pořád řešila všechno okolo. Navíc nebyly odměny - ani pamlsky ani balonek a já šla s motivací šíleně dolů. Na konci jsem vůbec neskočila překážku, kterou jsem v tréninku vyšvihla na výbornou.... No opět jsme si s paničkou ověřily to, že to tak mám nastaveno a podle Julky když budeme teď chodit na závody a zkoušky se to ještě prohloubí. Pravda je že když nepřichází odměna tak začnu pochybovat zda to co dělám dělám dobře a znejistím. A taky moc řeším stewarda a dění kolem. Paničku tohle zjištění vůbec nepotěšilo, čeká nás hromada práce na motivaci.
  4. Chůze u nohy  = zaměřily jsme se na chůzi u nohy, zkusily jsme různé varianty které by měly vést k vylepšení pozornosti a k tomu abych se při chůzi neztrácela.
  5. Nahé hry = ukázaly jsme si jak motivovat psa, tedy mě :D k výkonu jinak než pamlsky nebo hračkami, jen prostě pes a psovod.
  6. Zamyslely jsme se jak mi zvýšit hodnotu polohy u nohy, aby samotná poloha u nohy byla pro mě odměnou.
  7. Odložení = potrénovaly jsme stewardované odložení do lehu se zaměřením na správné ulehnutí, ponechání o samotě a návraty, včetně cvičení na to, abych se při a po návratu paničky hned nezvedala.

No a pak už jsme jely domů, jasně že jsme necvičily vše po sobě, ale průběžně jsme se střídaly s jinými pejsky. Já mezi cviky odpočívala nebo jsem si hrála se Sindy a Ronem. No a taky jsem kradla Sindy plyšáky - to byla ta pravá zábava :D