KZV

26.08.2012 08:00

Tak nám to nedalo a vypravily jsme se s paničkou na klubové zkoušky vloh. Konaly se v Brně - Tuřanech, organizovalo je KCHLS a i přesto že byly vypsány především pro slídiče byla na nich převaha retrívrů. Z celkem 12 psů bylo 8 retrívrů a z nich bylo 5 flatů a světe div se - jen já jsem byla hnědá :)

Vezli jsme si s sebou kačenku na aport, protože panička měla obavy že by se mohli nosit holubi a nějak mi ty holuby nechtěla dopřát.

Po srazu jsme si na nástupu vylosovaly los číslo 9 a protože jsme byli rozděleni na dvě skupiny /slídiči a retrívři/ šly jsme na disciplíny páté v pořadí. Disciplíny ss plnily na dvou místech - v honitbě a u vody, takže jsme během zkoušek přejížděly a u prvního přejezdu jsme málem zapadly do bláta po nočním vydatném dešti, protože panička zajela moc na kraj pole. Ale poradily jsme si samy a tak jsme celkem v klidu nastupovaly na disciplíny.

První byla stopa vůdce, kdy mě držela paní rozhodčí zatím co panička šlapala stopu a šla se mi schovat s druhým rozhodčím. A já vzorně čekala a nevyváděla. Konečně mě paní rozhodčí nasadila na stopu a já s nosem u země pelášila rovnou po stopě za paničkou. U lesa jsem už paničku navětřila, ale jaké bylo moje zděšení když jsem našla i nějakého cizího chlapa /druhého rozhodčího/. Chvilku jsem nevěděla co mám dělat, ale panička promluvila a já byla moc šťastná že ji zase vidím. Došly jsme si pro ohodnocení: nos = 4 , stopa vůdce = 4 a paní rozhodčí říkala že bych si zasloužila 4 za klid na stanovišti :D, že jsem byla vzorná.

Druhá disciplína byl můj oblíbený marking - na ten jsem se moc těšila. Nosila se kachýnka a tu mám moc ráda. Po výstřelu jsem vzorně počkala na povel paničky a pak pelášila rovnou na místo dopadu kachýnky. S kachýnkou doběhnout k paničce byla hračka a samozřejmě jsem vzorně počkala až si kachýnku panička převezme. Byly z toho další dvě čtyřky, jedna za marking a druhá za přinášení.Navíc paní rozhodčí poznamenala že to byla krásná práce :) No co Vám budu povídat, úplně jsem se tetelila blahem.

Jako třetí bylo vodění a já se těšila že zase budu ťapkat vedle paničky. Panička zvolila trošku rychlejší chůzi, ne moc rychlou ale přece jen rychlejší než jakou chodili psi před námi. Jedna cesta se šla na řemeni, druhá volně a já se od paničky nehla ani centimetr. Na konci mě panička posadila a připoutala zpátky na vodítko no a rozhodčí byli doslova překvapení našim výkonem, prý skvělý výkon a samozřejmě známka 4. Taky ale paničce říkali že šla rychle, že má jít příště pomaleji. Prý když jde vůdce rychle má pes tendenci pána předbíhat. Mě je to ale jedno jak rychle panička jde, klidně můžeme jít příště pomalu. Já se od ní totiž zase nehnu ani o centimetr :D

Přejeli jsme na vodu k dost maléhu rybníčku, panička mě poslala do vody sotva jsme dorazily na místo, abych se trošku osvěžila. A protože vodu miluju a hlavně disciplíny ve vodě byla jsem moc nadšená a nemohla se dočkat až budu na řadě. Po výstřelu a vhození kachýnky jsem vzorně počkala až mi panička dá povel a pak hurááá do vody a pro kachýnku. S kachýnkou rychle zpátky a už jsem s ní v tlamičce čekala až si ji panička vezme. Byly z toho zase dvě čtyřky, jedna za disciplínu kachna z hluboké vody a druhá za přinášení.

Hned u vody jsme se s paničkou dozvěděly že za poslušnost a radost z práce mám taky čtyřky, takže vlastně plný počet bodů. No obě jsme byly moc rády a dostala jsem od paničky sušené masíčko za odměnu, takže se mi moje snažení fakt vyplatilo :).

Po čekání na spočítání výsledků bylo vyhodnocení. V celkovém pořadí jsem skončila třetí, přede mnou byla jedna chovná fena a pak nechovná ale mladší než já. Panička říkala že kdybych byla chovná tak bych byla vítěz zkoušek, ale taky říkala že důležitější je že máme plný počet bodů a že jsme si ověřily že jdeme správným směrem a to jak pracujeme je správné protože získáváme plný počet bodů za splnění disciplín. A to že nás to spolu baví a pracujeme s radostí jedna pro druhou je úplně největší vítězství na celém světě :)

Odkaz na výsledky: https://www.kchls.cz/index.php/component/content/article/38-kompletni-prehledy/320-kzv-turany