Mezinárodní všestranné zkoušky přinášení retrívrů, Cep

27.10.2013 20:49

Ke konci letošní sezony nás panička přihlásila na vyšší dvoudenní zkoušky, tedy na MVZPR které pořádal Klub loveckých slídičů v honitbě CEP na konci října 2013. Náš start byl do poslední chvíle celkem nejistý – jednak se blíží moje hárání a jednak jsem v týdnu před touto zkouškou trpěla průjmem a panička si nebyla jistá zda na zkoušky vyrazit nebo raději zůstat doma. V pátek před odjezdem jsme navštívily veterináře, který mě vyšetřil, dostala jsem injekci a moc dobrou pastu a po poradě s ním se panička nakonec rozhodla že pojdeme a uvidíme ještě v sobotu na místě zda ke zkouškám nastoupíme. Vyrazily jsme tedy v pátek odpoledne na cestu, společně s Pavlem a Exou.

Na místo jsme dorazily už skoro za tmy, po příjezdu jsme se hned ubytovaly a čekaly na zbytek účastníků zkoušek. Večer bylo zahájení a rozlosování, my si s paničkou vytáhly číslo 13, které po rozdělení do skupin znamenalo  že v naší skupině budeme chodit vždy jako první. Taky jsme se dozvěděly pořadí disciplín, čekal nás nejdříve les, pak pole a nakonec voda.

V sobotu zkoušky tradičně začaly nástupem který proběhl u penzionu kde jsme byly ubytované a pak jsme se všichni přesunuli k restauraci v CEPu, odkud se jelo po jednotlivých skupinách do honitby na různá místa. My tedy začínaly lesem:

  • Následování: provádělo se na lesní cestičce, paničku jsem si pěkně hlídala, ale bohužel jsem si při prvním zastavení nesedla na zadek, což rozhodčí ohodnotil známkou 3.
  • Barva: panička byla z barvy pěkně nervózní od léta kdy jsme ji šla posledně na lesních zkouškách jsme ji v tréninku šly jen jednou, týden před MVZPR. Ale já dobře věděla co se ode mě očekává a byla si jistá tím že paničku překvapím. Očichala jsem nástřel a už jsme šla, snažila jsme se držet přijatelné tempo, aby za mnou panička a hlavně rozhodčí nemuseli běžet. Šla jsem opravdu s jistotou, pěkně jsem v tom lesním terénu sledovala položenou barvu. Za cestou kterou jsme přešly a za kterou jsme se hned zase pěkně chytla barvy jsem narazila na lože, které jsem čumáčkem moc pěkně označila a pak pokračovala dál. Za chvíli už jsem byla u kusu, panička sundala klobouk, myslivci na počest složeného kusu zatroubili a dostaly jsme s paničkou smrkovou větvičku, která se nosí do západu slunce. Myslivci i rozhodčí byli nadšení z mé práce, dostaly jsme s paničkou obě moc velkou pochvalu a známku 4, tedy nejvyšší.
  • Vlečka srstnaté: to bylo docela drama :D. Panička se pěkně zapotila. Nasadila mě na stopu a ta se hned na začátku lomila. To jsem zvládla moc pěkně, jenže jsem nedošla až ke kusu a vrátila se zpátky bez zajíčka. Panička mě nasadila na vlečku znovu a čekala – prý se jí to čekání zdálo nekonečné. Já šla znova po vlečce a už jsme měla zajíčka a pelášila k paničce. S jistotou jsem předala kus a s napětím jsme obě čekaly na známku. Do časového limitu jsme se krásně vlezly, druhé nasazení řád připouští, takže jsme dostaly pěknou čtyřku.
  • Dohledávka 2 kusů srstnaté ve čtverci: oba kusy jsem velice rychle našla a donesla, prý to byla pěkná a rychlá práce. Známka 4.
  • Odložení: mám natrénováno, vím že musím čekat než si mě panička zase vyzvedne. Takže jsem to celých 5 minut bez paničky vydržela a dostala známku 4.

Klid na stanovišti – disciplína se dělala na závěr prvního zkouškového dne, poté co se sešli všichni kteří byli v tomto prvním dni úspěšní.  Klid se zkoušel na lesní cestičce, honci byli tentokráte opravdu důkladní a dělali pořádnou naháňku no a i střelci se snažili a pálili rány jak z děla :D. Celých 10 minut jsem se chovala naprosto vzorně a klid na stanovišti bez problému zvládla, tedy známka 4.

První zkouškový den byl za námi, spokojené a unavené jsme se odebraly odpočívat do penzionu. Panička mě moc pochválila a dala mi super rybičku a pak už jsem jen ležela a spinkala až do rána.

V neděli byl sraz hned z rána u restaurace v CEPu a odtud jsme odjížděli opět do honiteb, k plnění dalších disciplín. Nás s paničkou čekalo pole a pak voda.

  • Handling, navádění na dva kusy pernaté – ten jsem zvládla pěkně, dostala jsem od rozhodčích pochvalu. Krásně jsem se nechala poslat na místa dopadu bažantíků, hned je chytla do tlamičky a vzorně donesla a předala paničce. Jak za disciplínu tak za poslušnost a přinášení byly samé čtyřky.
  • Slídění s dohledávkou – disciplína se dělala v hodně náročném terénu a k naší smůle bylo naprosté bezvětří když jsme šly na řadu. Slídění jsme zvládly i podle zhodnocení rozhodčích perfektně, no a na dohledávce jsem se docela potrápila. Panička mě po výstřelu poslala hledat, já běžela krásně daleko a začala hledat, ale nic jsem nenacházela, nedařilo se mi v té vysoké, staré a suché trávě nic najít a to jsem musela najít dva kusy, protože na vyšších zkouškách se musí dohledat jeden kus pernaté a jeden kus srstnaté. Pracovala jsem na plný plyn, snažila se ale kusy ne a ne najít. Už to vypadalo že neuspěju, ale v posledních minutách časového limitu jsem najednou nasála vůni bažanta a už jsem ho měla v tlamičce a pelášila s ním za paničkou.Jenže jsem měla jeho křídlo přes oči a panička když viděla že jdu kus od ní a nic nevidím mě jemně upozornila že stojí jinde než jdu. Po odevzdání bažanta mě panička poslala znovu hledat a trvalo pár sekund a já narazila na zajíčka. No měla jsem radost ale hlavně jsem byla moc unavená z toho dlouhého hledání. Rozhodčí nám pak řekli že slídění bylo naprosto perfektní, kráná práce, ale kvůli čaosvému limitu na dohledávce jsem dostala známku 1, která znamená dokončení zkoušek ve třetí ceně. Z přinášení jsme dostala malou trojku, kvůli toho upozornění a tedy povelu navíc paničky, ale panička říkala že příště by to takto udělala zase, protože viděla že nic nevidím a jdu zcela mimo a že už jsem byla tak unavená že na mě raděj zavolala i za cenu nižší známky.
  • Marking - dostala jsem známku 4, pěkně jsem trefila kus a s jistotou ho donesla a odevzdala paničce.

No a pak jsme se přesunuli na poslední stanoviště, kde se dělaly vodní disciplíny a nakonec ještě vlečka pernaté.

  • Kachna z hluboké vody - po povelu paničky jsem s chutí a nadšením skočila do vody a v mžiku jsem kačenku předávala na břehu paničce. Vodu prostě miluju a v této disciplíně se vyžívám. Takže samé čtyřky :D.
  • Handling na dvě kachny v hluboké vodě - rozhodčí nám určil kterou kachnu mám donést jako první, panička mě vypustila a já s nadšením plavala a kačenku donesla. Pak mě panička poslala pro druhou kachýnku - ta se mezitím přiblížila docela dost ke břehu a bylo na ni celkem špatně vidět. Vyběhla jsme směrem kam mě panička poslala, pak jsem kačenku uviděla a už jsem byla ve vodě a plavala pro ni. Při návratu jsem plavala tou samou cestou co jsem běžela a chtěla vylézt na břeh - ten byl celkem vysoký a špatně se na něj lezlo. Ale já to nevzdala s kačenkou v tlamě jsem se vyškrábala nahoru a kačenku odevzdala paničce. Taky za tuto disciplínu jsem dostala samé čtyřky.
  • Dohledávka kachny v rákosí - kachnu jsem dohledala rychostí blesku pár okamžiku poté co mě panička vypustila s povelem hledej. Panička i rozhodčí se tvářili překvapeně a já dostala opět plnou známku.
  • Vlečka pernaté - opět disciplína kterou mám ráda a která mě baví. Šla jsem s nosem u země po vlečce a celkem rychle dohledala bažanta, kterého jsme bezpečně donesla a předala paničce. Plná známka byla mou odměnou a tato známka uzavřela mé víkendové snažení.

Zhodnocení víkendu a zkoušky paničkou:

Filetka pracovala naprosto skvěle a s plným nasazením. Bohužel se nám nezadařilo na dohledáce, kde díky těžkému terénu a bezvětří měla filetka problém kusy dohledat, nedodržení časového limitu nás posunulo do třetí ceny. O náročnosti těchto vyšších dvoudenních zkoušeka vypovídá to, že z 24 psů kteří na zkoušky na stoupili je úspěšně dokončilo jen 9. My s fietkou skončili v celkovém pořadí na 7 místě.

Úspěšné absolvování Všestranných zkoušek pro nás znamená dosažení titulu Všestranný pes a Annie tedy získala titul ,,U" který všestranným psům náleží a je tedy oprávněná tento titul uvádět za svým jménem. Jsem na ni velice pyšná a hrdá, na začátku letišní sezóny by mě nenapadlo že spolu dojdeme tak daleko. Navíc jsme získaly na této náročné zkoušce ocenění za Nejlepší práci na vodě, ocenění kterého si velice vážíme.

Výsledky a fotky: https://www.kchls.cz/index.php/component/content/article/38-kompletni-prehledy/443-mvzpr-tebo-cep-26-27102013-vysledky

Zkoušky měly vysokou úroveň, pořadatelé byli báječní, rozhodčí přísní a spravedliví. Čeho si cením nejvíc je to, že na zkouškách byla k dispozici opravdu nádherná zvěř a v dostatečném množství, byla radost s takovou zvěří pracovat.