Mix disciplín v Palačově s Martinem Incédim

06.09.2012 20:00

Na odpoledne se domluvila panička s Martinem Incédim a Honzou Vránou že se sejdeme a trošku potrénujeme. No Honza vzal s sebou samozřejmě i Fly, ale přinesl i bažanta a panička byla moc zvědavá jak si s bažantem poradím. Když jsme se chystali na trénink tak mi dal k němu Honza čichnout - a já se rázem do té vůně zamilovala a moc jsem se těšila až to příjde a začnu toho bažantíka nosit.

Trénovat s námi šli i Martin s Coudy a Vikim a taky Táňa s Gorym, no a vezla sebou nějakou divnou věc, prý kočárek - moc to v něm vonělo a občas se z kočárku ozval pláč. Chtěla jsem se podívat, ale panička mi to nedovolila, mohla jsem si jen občas čichnout jak ta plačící ,,věc" v tom kočárku krásně voní :D

Začali jsme wt disciplínami:

Walk up v docela těžkém terénu, v tom jsme ostatně trénovali celé odpoledne. Martin šel před námi, vystřelil a hodil damík. Já šla první ze všech psů a moc se mi to povedlo. Vzorně jsem čekala na povel paničky a šla najisto a rychle pro damík. Panička byla spokojená. Jen když pak šla Fly jsem chtěla vyběhnout taky, panička vrkla a já se poslušně vrátila zpátky. Jak jsme té Fly záviděla že si donesla damík a já nic, Pak se střídali psi od Martina a Táni a to už jsem vzorně stála paničce u nohy kdykoliv jsme se ve walk upu zastavili a házelo se.

Pak jsme se zastavili a házeli se dva damíky. Jeden před nás, druhý na bok za nás a posílali nás střídavě jak je napadlo. Oba damíky jsem donesla rychle a krásně, naprosto bez problémů A to i přesto že když Honza posílal Fly postavili se mi skoro před čumáček a docela jim to trvalo. Všichni si mysleli že už jsme dávno zapoměla kde damík je a že nepoběžím. A já jsem je převezla a běžela s chutí a na jistotu. No prostě krása, bavilo mě to.

Pak se házely damíky do véčka, jeden na místo kde už jsem byla a jeden na úplně nové místo. Na místo kde jsme byla jsem doběhla bez problémů ale u toho nového místa jsem to trochu pomotala, damík přeběhla a nějak jsem ho nemohla najít, utíkala jsem moc dozadu. Panička mě stopla a to neměla dělat, protože jsem se zasekla a nechtělo se mi znovu hledat. Ale panička mi pomohla, přišla blíž ke mě a zjednodušila mi to, tak jsem zase skončila úspěchem a měla jsem ohromnou radost.

Pak jsme přešli na lovecké disciplíny:

a já se konečně dočkala. Martin vytáhnul dva bažanty a já se táááák moc těšila. Šla jsem první, Martin hodil marking a já vyběhla. No jenže zase ta situace když jsem viděla Martina na pravé straně, prostě jsem se nějak blokla a nechtělo se mi kolem Martina běžet. Naštěstí mě u panička zná a ví že mám na tréninku s Martinem takové zkraty. Pomohla mi získat jistotu a já dorazila k bážovi a už jsem ho měla v tlamičce. Hm, to byla paráda. Až mi bylo líto že ho musím odevzdat. Ale panička mi hodila bažanta ještě párkrát hravým aportem, abych si upevnila jeho nošení. Pak šla na bažanta Fly a ještě jednou já na marking a ten už byl bez chyby. Bažanta si pak ponosili i psy od Martina a Táni a bylo vidět že i jim se hooodně líbí :)

Ten malý človíček v kočárku začalo plakat a Táňa šla s kočárkem a Coudy, Vikim a Gorym domů. My jsme ještě zůstali trénovat a to bylo moc dobře.

Martin mi natáhl vlečku, mou první skutečnou vlečku v životě. Ne že bychom ji s paničkou nedělaly, ale spíše mě to panička učila jako stopu s damíkem na konci. Zvolila tento postup proto abych vůbec pochopila co že se to po mě chce a abych se naučila čichat. První vlečku na tréninku jsem šla zpočátku na vodítku a až později mě panička pustila. Druhá vlečka už byla bez vodítka a i když byla zalomená tak jsem s jistotu došla k cíli a toho bážu jsem paničce donesla.

Nakonec jsme si daly s Fly dohledávku, kdy nám Martin někde do prostoru hodil dva bažanty, řekl vůdcům v jakém prostoru zhruba jsou. Panička mě poslala. Hm, dohledávka mě baví, šmejdím křížem krážem a čichám. Najít prvního bažanta se mi podařilo celkem rychle. U druhého bažanta jsem jasně že šla na to místo kde byl první ale tam jsem nic nenašla tak jsem běhala dál a za chvíli na bážu narazila. Panička byla spokojená a já taky, protože po předání následovala pochvala a pamlsek, ňam :D

Pak docvičila i Fly a protože už byla tma a hlavně zima jely jsme domů.

Fotky: https://kara69.rajce.idnes.cz/Trenink_Palacov_2012,_filetky_prvni_bazant