Moje první barva

06.05.2013 12:34

Tak včera se to stalo - já šla poprvé barvu, ale pěkně od začátku.....

Už dlouho jsem o tréninku lovečáku nic nepsala, to asi proto, že přes zimu jsme se věnovaly obedience a spíše disciplínám na working testy. Ale teď na jaře panička zase vytáhla nějakou zvěř a začly jsme opakovat co už umím a zkusily jsme barvu.

Se zajícem a bažantem jsme dělaly vlečky a se zajícem i dohledávku. No, některé vlečky jsem fakt flákala, tak mi panička připoměla práci na stopě a už je to teda výrazně lepší. Snažím se ze všech sil abych nejančila a fakt vlečku vypracovala pořádně.

No a včera vzali páníčci do batohu kůži ze srnky a krev kterou panička přivezla. Jeli jsme do lesa a já začala tušit že se něco bude dít, i proto že mi panička dala na krk obojek který mi běžně nedává. No, dorazili jsme s paničkem do lesa, čekala jsem až panička nachystá Exe vlečku a než ji Exa zvládne. Pak jsme šli kus dál a tam jsem už čekala s paničkou a paniček šel nachystat barvu. Koukala jsem chvilku, asi 20 kroků a pak mě panička otočila a čekaly jsme. Po delší čekací pauze mi panička dala na obojek dlouhé vodítko a dovedla mě na začátek barvy. Dala mi lehni, nechala mě očichat tu krev co tam byla nakapaná a už mi dávala povel pro barvu. Já si tu vůni natáhla do nosu  až jsem vyběhla rozumnou rychlostí, aby mi panička stíhala, ale zase ne moc pomalu. Cítila jsem že panička na konci vodítko přidržuje, abych nezačala bláznit a neběžela kdoví kam :D. No, šla jsem vzorně a na konci mě čekala velká odměna = voňavá kůže a pod ní schované párečky :). Mńam, ta poctivá práce na barvě se fakt vyplatila.