Netradiční intenzivní trénink obedience, tentokrát s Kristinou Vojkovskou

01.12.2013 20:00

Na první prosincový den nás panička přihlásila na netradiční intenzivku do Životic. Protože už je nejisté počasí tak intenzivka porbíhala v koňské hale, no řeknu vám že jsme pak měly s paničkou písek všude, ale opravdu všude. Navíc před halou bylo blátíčko, které se mi nalepilo na packy a pak na ně ten písek - no prostě paráda :D.....

Výcvik vedla Kristina Vojkovská, u které jsem já byla poprvé, panička u ní v minulosti několikrát cvičila s Cedíkem. Netradiční to bylo v tom, že jsme necvičili jednotlivě, ale ve skupinkách a při cvicích Kristina vymýšlela všelijaké ,,rušivky", takže to bylo docela jiné než když trénujeme doma v klídku nebo v hale s Jůlií, kde cvičíváme po jednom. Zpočátku jsem byla úplně rozhozená, první dva cviky pro mě byly v tom novém a rušivém prostředí fakt náročné. Pak už jsem se celkem chytla, ale panička mi říkala že jsem pracovala tak možná na 60% - co se týká přesnosti a spolehlivosti provedení cviků.

A co jsme tedy cvičily:

  1. Odložení ve skupině psů nejdříve v sedě - což mi celkem dělalo problém, asi dvakrát jsem si lehla aniž by panička chtěla. pak se teda ke mě panička častěji vracela a odměňovala mě, tak už to celkem ušlo. No, musíme na tom zapracovat. Při odložení do lehu jsem reagovala na povely okolostojících psovodů a lehala si dřív než mi panička řekla....  Ležet jsem vydržela pak v pohodě i když Kristina mezi námi psisky chodila a proplétala se.
  2. Chůze u nohy kolem kuželů - slalom i rovná chůze s usedáním u kuželů a s obcházením kuželů - tady jsme to vrtaly obě. panička tím že šla moc pomalu /zakódováno z lovečáku/ a já tím že jsem se moc nesnažila a nedržela pozornost, prostě jsem byla pořád rozhozena z toho prostředí. Ale ke konci jsme se sladily a ukončily jsme tento cvik úspěšně a s dobrým pocitem.
  3. Přivolání - na rychlost, ztížené tím že cvičili dva psi najednou a přivolávali se buď současně nebo střídavě. Rychlost u přivolání jsem měla pěknou, vydržela jsem i v odložení když psovod vedle přivolával svého psa a on běžel kolem mě, ale když psovod vedle zavele hodně nahlas K NOZE, tak jse se zvedla a šla k paničce. Ta byla překvapená, protože my máme k noze na anglickém povelu.... no prostě byl to celý zvláštní den :D
  4. Aporty - protože jsme byly v koňské hale tak jsme na tom písku nedělaly klasické aporty, ale testovali jsme výdrž psů při odhození aportů - to mi šlo pěkně, to znám z WT a lovečáku :D. Jen tedy panička po odhození nevyžadovala to, abych se na ni podívala - to kvůli markingu, ať si ho nekazím, takže chvilku po odhození ukončila cvik. Taky jsme trénovali zahájení cviku, tedy reakci psa na stewardovy pokyny, účelem bylo abychom my pejsci drželi pozornost na našich paničcích i když steward zahajuje cvik a podává činku paničce. No chvilku mi to trvalo než jsem to pochopila, ale pak už jsme pořád koukala na paničku. Navíc i toto jsme trénovali za ztížených podmínek, všichni psovodi v jedné řadě a tedy vzájemné rušení....
  5. Vyslání do čtverce - cvičili dva psi zároveň no a já napoprvé běžela pěkně, ale napodruhé jsem chtěla běžet do toho vedlejšího čtverce co do něj běžel ten vedlejší pes.... :D. Panička to vzala s humorem a cvik jsme opakovaly, dělaly jsme ho tak jak má vypadat ve třídě OB-1, ve které chceme příští rok startovat.
  6. Opět odložení ve skupině psů, rozdělili jsme se napůl a byli jsme odkládáni proti sobě, takže naše paničky šly vlastně po našem odložení za záda psů naproti a kolem nás zase šli ti vedlejší psovodi. taky se různě přemišťovali a dokonce se přiřazovali k nám, tedy ke mě se přiřadila nějaká úplně jiná panička. Pěkně jsem vydržela ležet, i tehdy když Kristina házela balonky, kroužek a všelijaké hračky a taky když pískala pískacím prasátkem :). To samé jsme pak trénovali i v sedě, ale panička u sedu nešla tak daleko, abych si ho zase nepokazila tím že si během odložení lehnu tak, jako hned na začátku cvičení. Tentokrát jsem odložení tedy useděla i přes všechny rušivé výmysly co se kolem děly.
  7. Sebeovládání = schopnost cvičit i za předpokladu že je za mnou miska s odměnou, případně hračka a po úspěšném zvládnutí cviku vyslání pro tu lákavou odměnou za mnou, přitom jsme se snažily s paničkou vysílat mě ,,obratem doleva", abych to měla trošku ztíženo a pro paničku to bylo šikovnější. No, bylo vidět jak moc jsem závislá na pamlscích, způsob provedení cviků šel rapidně dolů... a taky mi zpočátku dělalo problém to otočení pro pamlsek doleva. Ale pochopila jsem to a s paničkou to určitě budeme pilovat, je to toitž fajn motivace na to, abych se případně u poloh na dálku nezačala posunovat dopředu za paničkou, ale naopak abych zůstávala na místě do doby než dostanu uvolňující povel k tomu že se můžu jít odměnit.
  8. Vyslání ke kuželu - dělali jsme z větší vzdálenosti kvůli rychlosti, panička mě posílala na pamlsek - opět cvik na kterém budeme zase nějakou dobu poctivě pracovat, hlavně bude těžké až tam pak zařadíme i aportky a já se budu muset naučit že kužel znamená běž ke kuželu, ne pro milovaný aportek :D
  9. Polohy - no k tomu můžu napsat jen jediné, stále bojujeme s rychlostí a přesností dosednutí... To nás asi ještě chvíli bude trápit, ale my to nevzdáme. Další polohy již jsou celkem obstojné, jen teď budeme tedy prodlužovat vzdálenost...
  10. Přechody mezi cviky = ano, čtete dobře, i to je potřeba cvičit, udžet se v blízkosti paničky a přitom se trochu uvolnit ale zároveň být připravena na další cvik.

No, ostatní ještě asi hodinku cvičili, ale nás čekaly odpoledne povinnosti tak už jsme s paničkou kolem oběda skončily a jely domů. I tak toho bylo celkem dost a já potom celé odpoledne a večer prospala, tak jsme z toho cvičení byla unavená.