OVVR Kopánky Komňa

24.06.2012 09:00

Panička mě přihlásila na mé první lovecké zkoušky, vybrala krásné prostředí v pohoří Bílé Karpaty - tam se mi moc líbilo :). Na místo jsme dorazily o den dřív, abychom se trošku seznámily s okolím a ostatními psi kteří tam již 4 dny trénovali na výcvikovém táboře se Simonou Malou. My s paničkou poctivě trénovaly samy a věřily jsme že zkoušky zvládnem co nejlépe.

V neděli ráno proběhl nástup a veterinární prohlídka, paní veterinářka byla moc hodná. Bylo nás tam celkem 10 pejsků, já stála v řadě jako první a při losu pořadí nám panička vylosovala jedničku, takže jsme na všechny disciplíny šly jako první. Panička z toho nebyla moc nadšená, protože zkušenosti s loveckými zkouškami nemáme ani jedna, ale co už, los takhle vyšel tak nezbylo než se s tím vypořádat.

Po nástupu a losu proběhlo přezkoušení povahy, to byla hračka - jen jsem se prošla před řadou ostatních psů, ale ti mě moc nezajímali, všímala jsem si hlavně paničky.

První disciplína byla dohledávka - tu jsme s paničkou trénovaly fakt poctivě. I když jsem měla kachnu v tlamičce jen párkrát věděla jsem, že mi panička naprosto důvěřuje že to zvládnu. Trošku mě zmátlo že jsem ve směru kde mě panička poslala nic nenašla ale pak najednou pink - do nosu mě ťuknul pach kachýnky. Ještě jsem tošku váhala a zpočátku jsem se přibližovala pomalu, ale pak jsem šla s jistotou. Kachnu jsem měla rázem v tlamičce a nesla jsem ji rovnou paničce která si ji ode mě vzala. Pan rozhodčí byl spokojený, pochválil mě za pěkný výkon a dostala jsem hned tři ,,čtyřky".

Další disciplíny byla chůze u nohy na vodítku a bez vodítka. To jsme zvládly obojí bez problému, vyplatilo se to procvičování s paničkou při procházkách.

Následovala disciplína chování po výstřelu. Pan rozhodčí vysvětlil že po povelu volno bych měla odběhnout a v tom okamžiku se vystřelí. Disciplína se šla ve dvojcích, tedy vždy dva psi společně. Panička mě pustila navolno, ale mě se od ní nechtělo. Přišel se na nás podívat ten druhý pes, panička znejistěla a nelíbilo se jí to. No a já si ji začla ještě víc hlídat, pořád jsem se dívala jestli něco nepotřebuje a nenapadlo mě odběhnout a jít si něco čichat. Ani panička mě neposlala nic hledat, tak jsem se jí držela. Slyšela jsem že vystřelili, koukla jsem co se děje a ono nic, tak jsem v klidu dál chodila s paničkou. Pak mě panička dala na vodítko a šly jsme za rozhodčím. Ten nám řekl že nám dá nižší známku z vrozené chuti k práci, což panička nechápala a chtěla vysvětlení. Dostala jsem čtyřku z chování po výstřelu a trojku z vrozené chuti k práci. 

Poslední discilína byl aport z vody, jely jsme do zatopeného lomu a bylo tam moc krásně. Panička mi stihla hodit pár damíků tak jsem se krásně osvěžila. Ono bylo docela horko, slunce svítilo o stošest a já byla ráda že budu muset do vody a zaplavu si :). Břeh byl trošku strmý, ale to mě nezastavilo a damík jsem přinesla a odevzdala s jistotou. Tak z toho byly hned dvě čtyřky :).

Pak už jsme čekaly na vyhodnocení. Známky mám krásné - jednu trojku a jinak samé čtyřky. Výsledek je 224 bodů, zkoušky jsem zvládla v první ceně a celkově jsem skončila na čtvrtém místě.

kara69.rajce.idnes.cz/OVVR_Kopanky_Komna_24.6.2012

20120624-OVVR_Kopanky-vysledky[1].pdf (363,3 kB)