Podzimní klubové zkoušky, Kladeruby u Kelče

25.05.2014 20:13

První letošní lovecké zkoušky na které nás panička přihlásila byly Podzimní zkoušky které se konaly v Kladerubech u Kelče. Organizovala je paní Sehnalíková, na zkoušky které organizuje jezdíme moc rády, protože jsou vždy bezvadné.

Na místo jsme dorazily kolem půl desáté, zaregistrovaly se a panička mě šla nechat protáhnout a okoupat v nedalekém rybníce. V 10 hodin byl nástup a zahájení zkoušek, sešlo se celkem 20 psů. Mezi rozhodčími byl tentokrát i pan Kuneš, hlavní výcvikář Retrívr klubu. Panička ze mě byla celkem rozhozená, protože oproti minulému roku jsem na zahájení byla až moc klidná, ležela jsem u její nohy a čekala až nástup a vše kolem něho skončí.

Po veterinární prohlídce panička losovala a vytáhla nám číslo losu 16, což znamenalo,  že jsme byly v poslední skupině a na všechny disciplíny jsme šly jako první v pořadí z naší skupiny. Pořadí disciplín jsme měly: slídění s dohledávkou, marking, kachna z hluboké vody, vodění, vlečka pernaté a vlečka srstnaté.

Jak se nám dařilo na disciplínách:

  • Slídění s dohledávkou – už po cestě na stanoviště jsem natáhla do nosu tu známou vůni zvěře a nemohla jsme se dočkat až si tu zvěř ponosím. Protože jsme byly první tak jsme na stanovišti musely chvíli čekat než rozhodčí vše připraví a já ,,konečně“ začala být zase akční tak jako v minulosti, což paničku uklidnilo. Pan rozhodčí nám vysvětlil který úsek mám proslídit a kde je zálomek od kterého se nám u dohledávky bude posílat čas a pak jsme šly na věc. Slídilo se ve vysoké trávě a to mě fakt baví, takže jsme celou disciplínu vyšvihla na plnou známku, dostala jsem tedy čtyřku, vlastně mnoho čtyřek za vše co se hodnotilo.
  • Marking: házel se do trošku vyšší trávy, protože nízká nikde k dispozici nebyla. Vypouštěli nás z cesty. Vzorně jsem po výstřelu a odhozená kachny počkala až mě panička vypustí a kus, tedy místo dopadu jsem trefila pěkně. Ani u návratu a předávky nebyl problém, hlavní známka a všechny pomocné známky byly čtyřky.
  • Kachnu z hluboké vody posuzoval pan Kuneš. Při odchodu na stanoviště mě panička nechala na volno, což se rozhodčím nelíbilo a vytkli jí to. No, naštěstí jsem poslušná, panička jen ukázala posunek rukou a já byla hned u ní. Čas na namočení před disciplínou nám nechali rozhodčí krátký a já ani nevlezla do vody, takže jsem na disciplínu šla suchá. Počkaly jsme s paničkou až po výstřelu kachna spadne na vodu a chvilku poté mě panička poslala. Skočila jsem do vody s plným nasazením a už plavala ke kachně. Už jsem ji měla v tlamičce a plavala jsem zpátky, vylezla z vody a čekala až si panička kachnu vezme. No, byla to pěkná práce, pan Kuneš nás pochválil a všechny známky byly opět čtyřky.
  • Vodění – pan Kuneš vytýčil trasu a my šly směrem tam na vodítku a zpět bez vodítka. Paničku jsem si hlídala a šla pěkně spořádaně vedle ní. No, byla z toho velká pochvala za moc pěknou práci a 4 z vodění.
  • Vlečka pernaté – přejely jsme auty mezi pole a šly na věc. Rozhodčí si nás seřadili a začali chystat disciplínu. Panička mě nenechala koukat, abych se pak nevydala rovnou směrem kde odcházel rozhodčí, ale abych opravdu šla po vlečce. A taky že jsem pěkně poctivě šla. Šla jsem fakt přesně a navíc i rychle, čas 50sekund prý byl toho dne nejrychlejší. I přinášení a předávka byly v pořádku a pro nás tedy další čtyřky v bodovací tabulce.
  • Vlečka srstnaté se tahala na protější louce. Byli jsme všichni schovaní za malým remízkem, rozhodčí nám nachystali disciplínu a my šly opět jako první. Panička mě nasadila na vlečku a pustila mě najít zajíce. S nosem nalepeným na vlečce jsem šla bezpečně k cíli, bafla jsem zajíce a spěchala zpátky za paničkou, předat kořist. Verdikt rozhodčích byl moc krásný – slova uznání za naprosto přesné a bezchybné vypracování vlečky. Moc pěkný pocit a opět samé čtyřky v bodovací tabulce.

Bodovací tabulku jsme odevzdaly na lovecké chatě a čekaly jsme na to jak dopadnou ostatní a jestli půjdeme do rozstřelu. Z 20 psů dokončilo zkoušky 13 a došlo v plném počtu bodů stejně jako my celkem 5 psů. Do rozstřelu šli tedy 4 psi, z toho dva flati – já a Fly od pana Vrány. Disciplína pro rozstřel byl marking, šlo se podle čísel losů a my šly tedy jako poslední. Panička mě schovala u předchozích výkonů za auto, abych se nedívala. No všichni psi provedli marking relativně rychle a dobře, nedalo se odhadnout jak se situace vyvíjí. A to už jsme stály na značce u zapíchnuté hůlky a byly na řadě. Marking jsem vyšvihla pěkný, čistý a relativně rychlý – panička mě za něj pochválila a korona mi zatleskala :D. Čekaly jsme na výsledek, po poradě rozhodčích byl oznámen VÍTĚZ ZKOUŠEK: Annie z Annenských zahrad.

Panička měla velkou radost a já se radovala spolu s ní. Gratulovali nám někteří ze ,,soupeřů“ zkoušek a slyšely jsme opět slova uznání. No, panička byla ohromně spokojená, říkala mi že jsem pracovala celý den moc hezky a bezchybně a že jsem zvítězila opravdu zaslouženě.

A vyhodnocení?  1. Místo, VÍTĚZ ZKOUŠEK a titul CACT.

Fotek máme díky Pavlovi z této akce hodně, najdete je tady: https://kara69.rajce.idnes.cz/Podzimni_klubove_zkousky,_Kladeruby_u_Kelce

Takhle jsme čekaly na první disciplínu: