Povahové testy canisterapeutického psa

15.09.2012 22:20

Tak se mi to povedlo a i já mám nyní certifikát z Povahových testů canisterapeutického psa, stejně jako můj parťák Cedánek. Ced je tedy absolvoval již podruhé, po dvou letech je jejich obnova povinností a můžu Vám říci že je zvládl moc skvěle. No, já se nenechala zahanbit a taky jsem se mooc snažila, abych certifikát dostala a mohla chodit za těmi ,,našimi dětmi" do Motýlku a třeba občas i někam jinam.

Zkoušky probíhaly na Liščím mlýně ve Frenštátě pod Radhoštěm. Organizovalo je sdružení Podané ruce o.s., jehož jsme členi a celé zkoušky byly moc fajn. Vše probíhalo v úžasné atmosféře a přátelském duchu, komise byla sice moc přísná, ale moc příjemná. Poznali jsme všichni spoustu nových kamarádů - my s Cedánkem těch psích a panička těch lidských a taky jsem ještě chtěla napsat že s námi byla kamarádka Jana Válková, které bych chtěla moc poděkovat za to že paničce se mnou a Cedánkem pomáhala - zkoušky jsme skládali oba tak Jana střídavě hlídala mě nebo Cedánka a moc nás všechny podporovala po celou dobu zkoušek :).

Jako první proběhla kontrola poslušnosti. Už jsem se zmínila že zkušební komise byla přísná a protože nás chtěli prověřit pořádně přidali do zkoušek i obraty na místě a chůze u nohy nebyla volitelný cvik ale vlastně povinná. Super bylo to že po poslušnosti jsme mohli ukázat nějaké triky a blbinky co umíme. No Cedánek zvládl poslušnost naprosto úžasně, Na všechny disciplíny totiž chodil přede mnou, tak jsem vždycky koukala jak mu to jde. Cvičil jako IPO pes :D, úžasný oční kontakt s paničkou a super provedení cviků. Dokonce i aport který mu donedávna dělal problémy zvládl naprosto skvěle a nakonec ukázal položení nabok a trpaslíka :D. No dostal pochvalu hned na place a pak na závěrečném vyhodnocení taky, v papírech má napsáno že má skvělou poslušnost. No já se taky snažila. Chůze u nohy, obraty na místě a polohy sedni a lehni pro mě nejsou problém. Aport miluju, takže ten byl ukázkový, u přivolání paní rozhodčí zašustila sáčkem, takže jsem od paničky odběhla a hned na přivolání k ní utíkala nadšeně zpátky. Jen to odložení se mi moc nepovedlo, panička mě odložila na určené místo ale tam už leželo hodně psů přede mnou a já čichala a nelíbilo se mi tam tak jsem se zvedla a popošla. No, byly za to sražené body, ale mohla jsem to zkusit ještě jednou, panička mě posunula na jiné místo a tam už jsem vydržela a ukázala komisi že i tento cvik umím :) Nakonec jsem předvedla oblíbené otočky :)

Setkání s rozhodčím jsme s Cedem zvládli oba bez problémů, při setkání mi komisařka kontrolovala zuby, popotáhla mě za ouška, prohmatala mi celé tělo, objala mě , zvedala mi tlapky - prostě samé moc fajn věci.

Kontrola dráždivosti a útlumu - to se mi líbilo. Hrála jsem si s komisařkou s plyšákem a pak najednou mě musela panička přivolat a do časového limitu jsem musela nechat hry a k paničce doběhnout. No, Cedánek to zvládl luxusně a já teda s ukončením hry trošku váhala. Plyšák se mi fakt líbil :D , ale jako vždy jsem poslechla a k paničce doběhla, samozřejmě v časovém limitu.

Reakce na cizí psy - proházeli jsme kolem řady stojících psů a já je chtěla všechny nadšeně oblizovat :)

Hlouček lidí jsem zvládla krásně, Cedánek taky. Jana mi natočila video, tady je odkaz: https://kara69.rajce.idnes.cz/Povahove_testy,_Annie#P9150042.jpg

Reakce na běžícího člověka a pád člověka - s Cedánkem nám nedělalo ani jedno problém, já jsem dokonce chtěla toho člověka co spadnul olízat, aby ho to tak nebolelo. Ani mi nevadilo že při tom pádu mu zarachotila ta spousta věcí co nesl v pytli na zádech :D

Reakce na invalidní vozík - simulovali jsme návštěvu a procházku s klientem na invalidním vozíku. Slečna na vozíku se mi moc líbila a Cedovi zřejmě taky. Ten jí dokonce vyskočil na klín, to já nemohla protože jsem trošku větší a panička mi to nedovolila, mohla jsem jen vyskočit na bok vozíku a položit klientce hlavu na klín a nechat se drbat :D Za odměnu jsem dostala piškoty a prý jsem je vzala z ruky moc krásně a jemně :D - to kdyby věděli že jsme s paničkou tohle fakt musely natrénovat, já totiž před tím ukousla pomalu celou ruku, no nejednou panička pištěla když jsem po piškotu chňapla :) Jen u chůze vedle vozíku jsem byla hodně opatrná, hlídala jsem si tlapky a ocásek :D

Simulace návštěvy u postiženého - měli jsme každý jiného klienta a pracovalo se v uzavřené místnosti. Cedánka jsem neviděla, ale panička říkala že byl šikovný, pár drobných chybiček udělal ale zkoušku zvládl a dostal ohodnocení B. To já se vytáhla. Klientka se mi líbila a tak jsem si k ní hned lehla a protože mě začala hladit zavřela jsem oči a úplně ,,vypnula". Ani mi nevadilo že si na mě položila nohu, fakt jsem si to užívala - jen to bylo moc krátké, no :D :D :D Ale dostala jsem ohodnocení A a ještě pochvalu od komise :)

Na vyhodnocení jsem se vyloženě těšila, zkoušky dopadly vážně skvěle. Navíc jsme potom dostali výstroj pro canisterapeuty, protože canisterapii dělá panička s Cedem a teď už i se mnou více jak dva roky  - dostali jsme s Cedánkem krásné postroje s označením Canisterapeutický pes, panička dostala dvě krásné trička a kšiltovku. Jo, k těm postrojům jsou i kapsičky na připnutí, už se těším až si budu sama nosit v těch kapsičkách hračky, balonky a pamlsky pro ty naše děti :D

Fotečky: https://kara69.rajce.idnes.cz/Povahove_testy_canis_psa,_Annie_a_Ced_2012