Prosincový trénink v Palačově

01.12.2012 19:59

Opět jsme byly cvičit v Palačově, no zřejmě to byl poslední letošní trénink protože má sněžit a ve sněhu dělám s nošením damíků caviky, protože damíky obalené sněhem se mi do tlamičky nechce brát.

Cvičily jsme společně s Fly a Honzou Vránou, Coudy a Martinem Incédim a Gorrym a Táňou Incédi. Taky nás v kočárku všude doprovázel malý Kryštof Incédi :D No, chvílemi jsem měla chuť se do toho vońavého kočárku podívat, ale panička mi to nedovolila :(, prý musím počkat až bude Kryštof běhat a pak si ho užiju dosyta :)

Začli jsme netradičně - tréninkem chůze u nohy a obratů. No, panička se do tohoto cvičení pustila s velkým nasazením, protože prý na naší chůzi máme co pilovat. A já se taky snažila a šlapala vedle paničky a hlídala si abych se jí držela opradvu pěkně u nohy. Celkem mě to bavilo, ale přiznám že to bylo náročné.

Pak jsme přecházeli na tréninkové místo k takové super rokli zarostlé lesem a tu najednou od lesa vyrazila ,,smečka" srnek :D. No, já zpozorněla, panička si mě přivolala k noze a já jen pozorovala jak srnky utíkají před námi někde k dalšímu lesu. Ale najednanou vyběhlo z lesíku i mláďátko, takové srnčí miminko a běželo přímo k nám. Panička na něho zašišlala a to jsme teda nevydržela, chtěla jsem mu jít naproti. No ale byla jsem na vodítku tak jsem se nikde nedostala a panička se za to na mě zlobila že jsem za tím mláďátkem chtěla jít. No a co se nestalo, Táňa na to mláďátko uplatnila handling, ukázala mu kde má běžet  a ono běželo. No, jde vidět že Táňa má pod palcem nejen výcvik psů :D

Došli jsme na jednu stranu té rokle a tam Martin se zvuky naházel damíky, Pak jsme rokli obešli a Táňa poslala Gorryho na blind pro damík který mu tam Martin u nás po cestě odhodil. Pak jsme byli na řadě my, napřed šla Coudy a po ní já. Začali jsme poloblindem, Táňa nahoře u těch pohozených damíků vystřelila a po povelu paničky jsem tam měla běžet. Hned napoprvé se mi to povedlo moc hezky. Letěla jsem s velkým nasazením z rokle dolů a pak zase nahoru, vyběhla jsem z lesa a už jsem měla damík v tlamičce a nesla ho paničce. I předávku jsem zvládla bez problému.

Další cvik byl na stejném místě, ale před vysláním pro damík za roklí napřed Martin odhodil ,,falešný" marking na louku za námi, my se měly otočit a pak mě měla panička poslat. No, při otáčení jsem zakňučela a to se paničce vůbec nelíbilo. Proto jsme to otočení opakovaly ještě jednou. To už jsem nezakňučela, ale po vyslání pro damík za roklí jsem seběhla dolů do rokle ale už neběžela nahoru, hledala jsem prostě v té rokli. Panička mi musela dát zakazovací povel a přivolat si mě zpátky k sobě. U druhého vyslání jsme zopakovala to samé, prostě jsem se nějak sekla. Panička mě opět přivolala, šla se mnou na kraj lesa a tedy rokle  a poslala mě z tama. Před tím teda ještě Táňa zase vystřelila a to už jsem teda až nahoru doběhla, i když trochu oklikou. A pak mi na to samé místo nechal Martin hodit marking a znovu mě tam panička přas tu rokli poslala. A já šla s chutí a marking donesla napoprvé s jistotou.

Přesunuli jsme se kousek dál podél lesa a Martin na jedno místo naházel damíky. Otočili jsme se a šli podél lesa dále, kus po louce. Zastavili jsme se, otočili a posílali nás pro ty naházené damíky. Doběhla jsem a donesla damík bez problému. Původní Martinův záměr byl že budeme chodit našikmo přes rokli pro ty prvně rozházené damíky, ale protože jsme s Fly obě byly trošku nejisté tak to nakonec pozměnil.

Šli jsme na konec lesa, do terénu kde byl velký travnatý porost a běhalo se dolů z kopce a hned zase nahoru do kopce, tam nám Martin házel markingy a my je nosily. Nebylo to moc jednoduché, protože ten dopad markingu nebyl ze vzdálenosti ze které jsme běhaly moc vidět. Ale mě se to povedlo a oba tyto těžké markingy jsem pěkně a rychle donesla. Pak nám tam Martin hodil memory, to už mi chvilku trvalo než jsem ho našla ale nakonec jsem ho donesla. Pak jsme to údolíčko obešliz druhé strany a zase mě panička poslala pro memory. Trochu mě zmátl ten terén a běžela jsem oklikou místo abych běžela přímo do porostlého kopečku. To se paničce ani Martinovi moc nelíbilo, takže u druhého memory šla panička blíž k travnatému porostu a to už jsem pak běžela pro damík na memory pěkně napřímo a stejně tak i zpátky.

Po tréninku jsme se zase mohly s Fly a Coudy vylítat, což se mi moc líbilo a bylo to krásné uvolnění po náročném trénování.