PZ Hvozdná u Slušovic

16.06.2013 20:00

Panička usoudila, že bych jako správný retírv měla složit i Podzimní zkoušky. Tak mě tedy tuto neděli naložila do auta a jely jsme do Hvozdné u Slušovic, kde se zkoušky konaly. Super bylo, že na zkouškách startovala i moje sestřička Angii a na poslední chvíli se ještě přihlásil i Pavel s Exou. Tak jsme se tam všichni krásně sešli a jaké bylo naše překvapení, když jsme po losování zjistili že budeme ve stejné skupině :).

My s paničkou si vylosovaly číslo losu 4. Počasí nám přálo, bylo sice až moc horko, ale celkem pod mrakem tak se to dalo vydržet a já už se nemohla dočkat až začnu konečně něco dělat.

A takhle se nám u jednotlivých disciplín vedlo:

  • Přinášení vlečené srstnaté: proběhlo kousek nad chatou u které byl sraz. Připravili pro nás králíčky, které tahali v hodně vysoké trávě. Panička mě dovedla k nástřelu, já nasála ten krásný pach a už mi panička dala povel. No, vystartovala jsem a běžela pod větrem podle nosu. Panička mě určitě nemohla v té trávě a za horizontem vidět. Najednou tam ten králíček co mi tak moc voněl ležel a já ho chytla a pelášila zpátky k paničce. Za tuhle práci jsem dostala známky 4 za vlečku i přinášení.
  • Vodění psa: to už se odehrávalo v honitbě do které jsme přejeli, probíhalo na lesní cestě. Jsem poslušná a tohle umím, tak z toho byla známka 4.
  • Paměť k aportu, marking: probíhal na poli s hodně nízkým porostem a bažanta rozhodčí společně s výstřelem hodil dost blízko - aspoň se mi tedy zdálo že blízko, protože v tréninku mívám delší markingy. Po povelu jsem vyběhla přímo k místu dopadu no, jenže tu ,,lehkou" disciplínu jsem si chtěla zpestřit a dala jsem si s uchopením aportu na čas. Při cestě zpět k paničce jsem si ještě aport nadhozením upravila. Byly z toho dvě trojky - jedna za disciplínu a jedna malá za přinášení. Hodnocení bylo hodně přísné. Poznala jsem že panička není spokojená.
  • Přinášení vlečené pernaté: tady jsem se pořádně zapotila, ostatně jako všichni psi přede mnou a i za mnou :), dokonce i Exa měla s touto vlečkou co dělat. Pernatou tahali rozhodčí na pokosené louce, kde tráva tak den, možná dva po pokosení zůstala ležet. Pach té pokosené trávy byl hodně silný a přes něj nám tedy natáhli vlečku pernaté až k lesu. Zpočátku po vypuštění na vlečku jsem šla celkem pěkně, pak jsem ale uhla někde do leva a dohledávala jsem v místě kde byla natažená vlečka přede mnou. Poskakovala jsem tam kolem lesa a panička myslela že začnu vyštěkávat rohodčího co tam byl schovaný, že si prostě spletu disciplíny :D. Já se začala vracet k paničce, ta mě připískla a po cestě k paničce jsem najednou znovu nasála pach z vlečky. Panička mi dala povel pro stopu a poté jsem už vlečku došla, bafla bažanta a pelášila k paničce. Byly z toho 4 za vlečku i za přinášení.
  • Slídění z dohledávkou: z této disciplíny měla panička obavy a to proto že jsem ji ještě nikdy nedělala. Slídění jsme trénovaly podle rady Jůlie, ale dohledávku po výstřelu jsme vlastně nedělaly ještě nikdy. A najednou jsme šly na disciplínu kde bylo obojí spojeno dohromady..... Navíc bylo obrovské horko a slídění i dohledávka probíhala ve více jak metr vysoké trávě, na louce kde ještě díky předcházejícím dešťům nebylo pokoseno. No rozhodly jsme se že budeme bojovat ze všech sil. Přišel pro nás rozhodčí a šlo se na věc. Slídila jsem jak o život, panička mě posílala ze strany na stranu a já běhala a slídila seč mi síly stačily. Pak jsem utekla kousek moc dopředu a panička mě připískla zpátky, no a najednou zazněl výstřel. Já zůstala stát a koukat na paničku. Panička mě posílala hledat dopředu, ale já chtěla dál slídit tak jsem běhala zleva doprava pořád před paničkou. Dokonce jsem chvíli zůstala stát a koukala na paničku, cože jako mám dělat a už jsem byla moc unavená tak jsem prostě nepřemýšlela co po mě panička chce. No a panička mi prostě ukázala dopředu s povelem pro hledání a mě to konečně docvaklo a šla jsme hledat. A za chvíli jsem ho měla, bažanta a nesla ho v tlamičce. Po odevzdání jsme dostaly velkou pochvalu za slídění, to prý bylo moc krásné a zároveň výtku za dohledávku po výstřelu. To prý byl děs. A my to obě věděly že to bylo nic moc a tak jsme se ani nedivily že za tuhle disciplínu jsme dostaly známu 3. Ale za nos a poslušnost to byly zase čtyřky, tak to až tak hrozně nedopadlo.
  • Kachna z hluboké vody: dělala se až nakonec u rybníku pod chatou. Před touto disciplínou jsem přes více jak dvě hodiny čekali než dokončí všichni předcházející disciplíny a než se pak občerství. Konečně se šlo na věc. Padl výstřel a já počkala na pokyn paničky a pak s chutí skočila do vody. Rozhodčí z toho měli pozdvižení, protože já fakt skočila rovnou ze břehu cca metr daleko, po dopadu jsem se skoro celá ponořila. V hodnocení pak zaznělo že to byl razantní nástup do vody :D. Kačku jsme viděla, rychle k ní plavala, bafla jí do tlamky a hned zpátky k paničce. Břeh byl celkem strmý, chvilku jsme měla problém se na něj dostat z té vody. Kačku jsem držela ze všech sil a už ji předávala pěkně paničce. No, povedlo se mi to a byla z toho známka4, tedy nejvyšší.

 Po dokončení poslední disciplíny se čekalo na spočítání výsledků a protože tři psi skončili se stejným bodovým ohodnocením  -došli v plném počtu bodů tak byl rozstřel. Do rozstřelu šli Pavel s Exou a Martin s naší sestřičkou Angií a ještě jeden pes. My to měly těžké, rozhodnout se komu budeme více držet pěsti. Ale držely jsme je nakonec přece jen naší sestřičce Angie. Rozstřel byl marking a rozhodoval čas. Pořadí bylo těsné, výkony psů moc pěkné a dramatické. Angie skončila na třetím místě a vyhrála v plemeni FCR, takže si vybojovala titul CACT a Exa se stala vítězem zkoušek, rovněž získala titul CACT. 

Naše hodnocení: 179 bodů, došly jsme tedy v 1. ceně a skončily na 6. místě v celkového počtu 20 psů.  

Výsledky najdete tady : https://www.retriever-klub.cz/kalendar-akci/735/pz-cact-okr-olomouc

Takhle moc jsem byla unavená po slídění s dohledávkou: