PZ Hvozdná u Slušovic

27.07.2013 19:00

Panička nás přihlásila na Podzimní zkoušky retrívrů ve Hvozdné, již podruhé v tomto roce, protože na těch prvních které jsme absolvovaly se nám ne vše povedlo tak jak bychom chtěly.

Ráno jsme vysadily Ceda u kamarádky, protože nás čekaly zkoušky i v neděli, netuše že ho již nikdy nikam nepovezeme.... ale, tohle do mého článku nepatří a s paničkou jsme si slíbily že už o tomhle nebudeme psát, ale budeme se snažit aby byl ny nás náš parťák hrdý až se spolu všichni zase setkáme a víme že ten čas příjde a budeme zase všichni spolu.

S paničkou jsme dorazily na místo přesně na čas a hned po příjezdu a nahlášení mě panička nechala vykoupat. No hned ráno bylo strašné horko, tak jsem to uvítala a byla ráda že kousek od lovecké chaty je rybník.

Po nástupu bylo rozlosování, my si vytáhly číslo 7 a patřily jsme tedy do skupinky která začínala nad chatou disciplínou vlečka pernaté. Jak se ná dařilo u jednotlivých disciplín:

  • Vlečka pernaté: těšila jsem se až si konečně donesu nějaký kus. Vlečku jsem udělala moc pěkně a získala nejvyšší známku, tedy 4.
  • Vodění: probíhalo na břehu rybníka, kde se pak tahala kachna z hluboké vody. Dostaly jsme pochvalu za krásnou práci a známku 4.
  • Kachna z hluboké vody: po vhození kachny jsem vzorně počkala na povel paničky a pak s radostí skočila do vody tak 4 metry od břehu. Opět jsem se celá potopila po dopadu do vody, ale to mi nebránilo v tom ze všech sil plavat ke kachně, ulapit ji do tlamičky a plavat zpátky za paničkou. Na kraji rybníku byly kameny, tak mi výstup z vody dělal trošku problém, ale kachnu jsem nepustila a vzorně předala paničce. Byla z toho známka 4.
  • Vlečka srstnaté:ta probíhala u lesa, kde jsme se přesunuly. V lese bylo aspoň trošku příjemněji a to úmorné vedro bylo snesitelnjěší. Panička mě chladila, vzala rozprašovač kterým mě stříkala a namáčela mi bříško. Prostě o mě pečovala abych to zvládla v tom horku a já se jí za to odměnila krásnou vlečkou, šla jsem fakt naprosto přesně po stopě vlečeného králíka, rozhodčí z toho byli u vytržení a můj výkon ohodnotili nejvyšší známkou, tedy 4.
  • Slídění s dohledávkou: no těsně před mým nástupem na tuto disciplíny přijel za námi vrchní rozhodčí na kontrolu průběhu zkoušek. Panička znervózněla, ale já ji nenechala ve štychu a předvedla jsem moc pěknou práci. Krásně jsem proslídila obě strany a pak po výstřelu jsem běžela vpřed dohledat padlý kus. No povedlo se mi to moc pěkně a opět jsem dostala 4.
  • Marking: pro mě poslední disciplína a moc se mi povedla. Hozený kus jsem našla po povelu paničky moc krásně, běžela jsem přímo k němu, s jistotou vzala a donesla odevzdat paničce. Nejvyšší známka, tedy 4 a pochvala od rozhodčích byla pěkná odměna za mu práci.

Během zkoušek jsme dostávali známky 4, tedy nejvyšší možné i za nos, poslušnost a ovladatelnost a přinášení. Naše bodovací tabulka tak byla poseta čtyřkami od shora až dolů a my získaly plný počet bodů které šlo získta, tedy 188 bodů. Věděly jsme že jsme tedy skončily v první ceně, ale ještě se mělo rozhodovat o vítězství a titulech. Před rozstřelem se čekalo a já byla v domečku zatím co se šla panička najíst. A v domečku se mi tedy nelíbilo, prostě jsem chtěla ještě něco dělat. Pak asi po hodině a půl čekání nás vyhlásili jako účastníky rozstřelu, do kterého šli celkem 4 psi. Byli tam dva tolleři a se mnou dva flati. No, my šly na řadu jako první, protože se to bralo podle věku a já byla asi nejmladší. No to čekání mi neprospělo, u markingu jsem se tentokrát moc nepředvedla. Navíc na kachně byl asi nějaký mravenec nebo vosa, tedy aspoň se mi to zdálo a tak tři metry před paničkou jsem ucukla hlavou a kus pustila. Po povelu paničky jsem ho zase vzala a pak odevzdala. Měla jsem lepší čas než ten druhý flat, ale díky tomu že jsem kus upustila jsem skončila v rozstřelu poslední. Tedy 4 místo v celkovém hodnocení a to z celkového počtu 24 psů kteří na tuto zkoušku nastoupili. Z flatů jsem byla celkově druhá a dostala jsem tedy titul res. CACT.

Výsledky: Hvozdná_27.7.2013(1)[1].pdf (181639)

Fotky: https://www.retriever-klub.cz/fotogalerie/960/fotogalerie-pz-2772013-hvozdna-u-slusovic