Seminář s Gabby Harris

04.06.2014 00:00

Ve středu 4.6.2014 jsem vyrazila sama, bez Annie do Prahy na seminář s Gabby Harris. Kdo to je Gabby?

Gabby Harris pracuje jako trenérka mořských savců v Sea World v Jihoafrické republice a také jako lektorka natural horsemanshipu u Horse Gentlers International (firma zaškolující např. jihoafrickou jízdní policii). Její výjimečnost je právě v detailní znalosti dvou, zdánlivě protichůdných metod tréninku zvířat, ve kterých však nachází shody a zasazuje celou metodiku do dnes už obsáhlé vědy, jakou se trénink zvířat stal. Jako uznávaná lektorka pracovala na řadě míst světa, významně se podílela i na současném představení lachtanů v Zoo Praha nebo oceněné metodice chovatelské práce u divokých koňovitých www.topzine.cz/osetrovatele-v-zoo-praha-ziskali-mezinarodni-oceneni). Její kniha Touching Animal Souls je právě o zasazení toho, jak zvířata trénujeme, do kontextu vědy, filozofie a zvířecího vnímání, o otázce skutečných vůdců ve zvířecím světě a porozumění mezi druhy. 

 

Už z toho co je tady napsáno je jasně vidět že seminář stál zato. Gabby je úžasný člověk, zcela mě pohltila její filosofie a přístup k životu. Rozdává kolem sebe pohodu a lásku. Přiměla mě zamyslet se nad mnohými metodami které jsou používány a nad mnohými postupy které u výcviku používám i já. Ukázala nám všem co jsme na semináři byli směr kterým jít, abychom byli u výcviku úspěšnější než doposud. No, přiznám že jsem zde našla pár odpovědí na otázky které mě v posledních měsících v souvislosti s tréninkem poslušnosti trápily a snad se mi podaří přenést některé poznatky ze semináře úspěšně do praxe.