SZVP Machová, okr. Zlín

03.08.2013 20:00

V sobotu ráno nás panička nabalila do auta a vyrazily jsme směr Zlín, kde se konaly v Machové Speciální zkoušky z vodních prací. Bohužel jsme vyjížděly kvůli problémům s autem později, tak jsme jen doufaly že na nás počkají a nezačnou zkoušky bez nás, což by nás mrzelo. Naštěstí počkali a my tedy mohly nastoupit taky.

Po naší registraci na zkoušky proběhl nástup a pak losování. Jaké bylo naše překvapení, když jsme na zkouškách uviděly i Bětku Vrublovou a Martina Incédiho, kteří taky přišli absolvovat ,,vodky".

Vylosovaly jsme si číslo 8 a byly tedy ve druhé skupině, společně s Martinem Incédim. My chodily z naší skupiny na disciplíny vždy jako druhé. Jen první disciplína byla společná, odebrali jsme se všichni na pole, tam se rozestoupily a jako první disciplínu jsme absolvovaly klid a stanovišti. Jak se nám dařilo u jednotlivých disciplín:

  • Klid na stanovišti jsme zvládly na plný počet bodů a to i přes to, že jsme z obou stran měly celkem neklidné psy a nerozumné vůdce, kteří na své psy pořád mluvili. V jeden okamžik jsem se málem vydala se na toho vedlejšího psa podívat, jen tak ze zvědavosti už jsem se zvedala, ale pak jsem si uvědomila že mám povel a musím sedět u paničky. Střelba mi nevadila, spíš ti psi vedle mě.
  • Vodění: probíhalo u rákosí, do kterého nás potom posílali. Pes přede mnou byl neposlušný, dostal z vodění známku dvojku a na to že měl čtyři roky šel teda docela hrozně. To já se snažila a držela se paničky, sledovala jsem ji a držela se u její nohy. Dostala jsem velkou pochvalu za tuto práci, rozhodčím se moc líbilo že jsem paničku fakt sledovala, držela se u její mohy a přitom jsem zvesela vrtěla ocáskem, Dostala jsem nejvyšší známku, tedy 4.
  • Práce v rákosí: rákosí tam teda bylo hrozně husté a prorostlé a navíc už od rána bylo více jak 30 stupňů. No a mě se v tom rákosí zrovna moc nelíbilo a občas jsem vykoukla z něj ven. Navíc kolem rákosí byla nějaká umělá hmota, asi nějaké ohraničení či co a toho jsme se lekla a přes to se mi moc nechtělo. Ale snažila jsme se, překonala jsem tu umělou hmotu a snažila se rákosí prohledávat. Nakonec jsme našla i tu vhozenou kachýnku co tam na mě čekala. No, ale práce to nebyla až tak úplně pěkná a dostala jsme tedy za ni známku 3, všechny ostatní pomocné známky (přinášení a poslušnost) jsem dostala čtyřky.
  • Kachna z hluboké vody: proběhla v rybníku kde jsme se přemístili od rákosí a protože tuto disciplínu mám fakt ráda, dostala jsem za ni známku 4, stejně jako i z přinášení.
  • Handling, 2 kachny z hluboké vody: tohle jsme zvládla výtečně, s pochvalou rozhodčích za pěknou práci a poslušnost. Dostala jsem čtyřku za disciplínu i pomocné známky byly čtyřky.
  • Marking: opět jsem dotala pochvalu za moc pěknou práci, fakt jsem se snažila abych paničce udělala radost a dostala jsem tedy čtyřku.
  • Dohledávka pohozené kachny: tady jsme se s paničkou trošku zapotily, rozhodčí nám řekli kde asi v jakém prostoru kachna v rákosí je a panička mě poslala hledat. Jenže na opačnou stranu než na které kachna ve skutečnosti byla. Já se snažila, prohledávala rákosí ze všech sil, ale nemohla jsme nic najít. Pak mě napadlo vydat se opačným směrem a našla jsem ji, naštěstí ještě v časovém limitu pro plný počet bodů, tak z toho byla známka čtyři. Při návratu k paničce mě zaujala židlička rozhodčího, chvilku jsem a ni koukala a panička se bála že ji začnu vyštěkávat. Já ale měla tu kachýnku v tlamičce a věděla jsem že ji nesmím pustit a musím ji donést a předat paničce, tak jsem to udělala a dostala jsem tedy čtyřku i za přinášení a nos.

Disciplíny byly za námi, panička mě nechala okoupat a hodila mi do vody pár aportků. Věděly jsme že máme jednu trojku, takže do rozstřelu o vítěze zkoušek se nedostaneme. Ale byly jsme zvědavé jak jsme dopadly mezi flaty, kterých tam bylo i s námi sedm, takže dost velká konkurence. Vůbec jsme netušily jak to dopadne a čekání na vyhodnocení bylo tedy dvojnásob dlouhé. Ale strávily jsme ho příjemným povídáním s Bětkou, se kterou ten čas utíkal mnohem lépe. Pak ještě proběhl rozstřel o vítěze zkoušek a následovalo vyhlášení, kde jsme se dozvěděly že jsme skončily celkově na čtvrtém místě a získaly jsme titul CACT, tedy jsme byly nejlépe ohodnoceny ze všech flatů které tam toho dne byli.Je to náš druhý CACT, a stala jsem se tedy čekatelem na titul Český šampion práce, tento titul se s paničkou pokusíme získat, tak nám držte palce by se to podařilo.

S paničkou jsme na naše úspěšně zládnuté zkoušky moc pyšné, během 14 dnů se nám podařilo získat tituly res. CACT, CACT  a CACT a stát se i Vítězem Lesních zkoušek, které tedy nejsou vůbec jednoduché. Náš úspěch nás těší především proto, že lovecké disciplíny cvičíme samy, jen občas jdeme potrénovat s Pavlem a Exou, ale opravdu jen občas, protože potřebujeme každá cvičit jiným stylem, takže společně spíše opakujeme než že bychom se učily něco nového. Ale je fakt že nám zase hodně pomáhají Pavlovy zkušenosti ze zkoušek a akcí, které nám předává a o kterých se s paničkou po večerech baví :D.

Výsledky: 20130717-SZVP_Zlin[1].pdf (211752)

Fotky: https://kara69.rajce.idnes.cz/SZVP_Machova,_okr._Zlin