SZVPR Prostějov

11.08.2012 08:00

Ráno nezačalo vůbec pozitivně - vyloženě lilo a navíc jsme se při venčení opozdily a tak jsme vyrazily na cestu na poslední chvíli. Jeli s námi i Pavel Lusczak s labardorkou Exou, tak jsme se v autě v kufru mačkaly dvě, ale i panička i já jsme byly rády že na naše první skutečné lovecké zkoušky nejedeme samy a máme skvělou podporu. Posledních 14 dní před zkouškami jsme společně s Pavlem a Exou cvičily - moc mi to prospělo a taky panička se dozvěděla spoustu důležitých a praktických informací.

Cesta autem byla hrozná - pořád hustě pršelo, auto na cestě plavalo a protože jsme měli zpoždění jel Pavel docela rychle.... No, doufaly jsme obě s paničkou že to je v tomto dni jediná smůla co nás potkala.

I přes počasí a zpoždění jsme nakonec dorazili všichni na čas a hned nás panička zaregistrovala. Pak jsme museli bohužel čekat, což mě nebavilo, než bude zahájení zkoušek. Konečně jsem se dočkala a slyšela jsem číst mé jméno, byly jsme při nástupu hned druhé a to proto že moje jméno začíná na písmeno A - tak si na to obě musíme zvyknout že budu vždycky u nástupů někde na začátku :D. Na nástupu se troubilo, proběhla zahajovací řeč a pak veterinární prohlídka a losování. Panička vylosovala los číslo 17, takže jsme ,,spadly" do třetí skupiny a čekaly nás disciplíny v pořadí: marking, chůze u nohy, práce na vodě a nakonec práce v rákosí. Ještě se musím zmínit že zkoušky byly plně obsazené - napočítala jsem celkem 18 psů, z toho tam byli 3 flati :).

První disciplína byl klid na stanovišti - na tu jsme se s paničkou dobře připravily, věděla jsem co se čeká a proto jsem hned úvodní disciplínu zmákla v plném počtu bodů. To nás obě výborně naladilo a s dobrým pocitem jsme pokračovaly dále.

Marking byl na vzdálenost 40 kroků a já vzorně po odhození kachny a výstřelu počkala na povel k vyběhnutí. No běžela jsem trošku rozvážně, nicméně s naprostou jistotu na místo dopadu kachýnky kterou jsem popadla a pelášila s ní rovnou k paničce, Předání proběhlo výborně a já dostala hned dvě ,,čtyřky".

Vodění psa bylo na lesní cestě, já byla nažhavená do práce, chtělo se mi běhat a místo toho jsem musela poslechnout povel a jít paničce u nohy. Ale vyplatilo se, opět to byl plný počet bodů :D.

Pak přišla má moc oblíbená práce na vodě - tu miluju a taky jsem to všem náležitě předvedla. Handling byl docela zajímavý, já totiž viděla jen jednu kachýnku a tu druhou ne a ne objevit. Nicméně panička mě poslala po donesení první kachny zase do vody tak jsem prostě šla. Plavala jsem kousek od břehu, rozhlídla se a ejhle - ta druhá kachna tam fáááákt byla!!! Tak jsem ji s radostí paničce donesla a odevzdala. Kachna z hluboké vody je taky moje oblíbená disciplína, poté co mě panička na povel pustila pro ,,ulovenou" kachnu, skočila jsem s rozběhem rovnou z břehu do rybníka - přeci se nebudu zdržovat, že? Za vodní práce jsem dostala samé ,,čtyřky" a viděla jsem že panička je vážně spokojená.

Na práci v rákosí jsem si musela počkat, před námi byli ještě pejsci z další skupiny. Čekání mě nebavilo, už jsem to chtěla mít za sebou ale nedalo se nic dělat - i tohle patří k mé práci, prostě čekat až mě bude panička zase potřebovat.

V rákosí bylo napřed slídění, to jsme trénovaly samy i s Martinem Incédim - tak nás to rozhodně nepřekvapilo. Já si vzpoměla na to jak jsem to okoukala od Coudy od Martina a předvedla jsem fakt pěknou práci. Slídila jsem seč mi síly stačily a ono se to vyplatilo - nakonec jsem tu kačenku přeci jen našla a už jsem se naparovala před paničkou jakou jsem dovedla fajn práci. Stejně tak se mi podařilo zvládnout dohledávku kachny v rákosí a byly z toho zase samé ,,čtyřky". A nejen to, rozhodčí uznale pokyvovali hlavou a pochválili mě, že jsem skvěle zvládnutý retrívr :)

Všechny disciplíny byly za námi a zase jsme čekaly - tentokrát na vyhodnocení výsledků a ukončení zkoušek. Tohle čekání už bylo mnohem lepší a veselejší.  Při vyhodnocení jsme se dozvěděly že mám plný počet bodů, stejně jako další z flatů který byl na zkouškách. A podle zkušebního řádu má přednost chovný jedinec před nechovným a protože ještě nejsem chovná získala jsem titul res.CACT a společně s ním nádherný pohár ze kterého měla panička fakt radost.

Takže ještě shrnutí mého výsledku: plný počet bodů - tedy 136, dokončení v 1. ceně, titul res.CACT a v celkovém pořadí 7. místo. No nááádhera, co Vám budu povídat. Obě jsme s paničkou moc spokojené a už přemýšlíme na jaké zkoušky vyrazíme přístě :).

PS: jen fotky nějak chybí, neměl kdo fotit :D