V. ročník Třebovického závodu obedience

22.06.2013 20:00

Prý nastal čas ověřit si jak jsme na tom s obedience, tak jsme vyrazily na závody do Ostravy Třebovic. Protože jsme v obedience začátečnice, startovaly jsme ve třídě OB-Z a byly to naše první závody obedience. Velkým nepřítelem bylo počasí - po týdenních vedrech kdy se teploty pohybovaly hodně nad třicítkou se sice trošku ochladilo, teplota klesla na 26st, ale po ranním dešti bylo pod mrakem, hrozné dusno a chvilkami vykouklo fakt ostré slunce. Panička se obávala jak budu v tomhle počasí pracovat, jestli se mi vůbec bude chtít plnit povely.

Třída OB-Z začínala jako první v pořadí, zhruba kolem osmi jsme měli krátký trénink na place, kde jsme si vyzkoušely vyslání do čtverce, odložení za pochodu a překážku - vše s targetem na jistotu a panička mě odměnila balonkem za každý cvik :).

No a pak to propuklo, podle startovní listiny jsme byly páté z celkových 6 psů v naší třídě, panička tak měla čas okouknout situaci :D.

  • Odložení vleže ve skupině: jsme dělali všichni startující najednou. Nastoupili jsme na plac a už to začlo. Já si lehla až na druhý povel a když panička odcházela pryč tak se vedle mě zvedla borderka a já se po chvilce zvedla taky. Panička byla překvapená když jsem najednou byla u ní. Ale podle zkušebního řádu se musel cvik opakovat, protože jsem se zvedla kvůli jiného psa, který cvik narušil. Tak se na to šlo znovu. Tentokrát jsem si lehla hned po povelu a vzorně celou dobu trvání cviku čekala na paničku. Po návratu paničky jsem dostala povel sedni  - no  já si klidně dál ležela. Panička mi dala druhý povel na který už jsem si sedla, ale mezitím hodně rychle steward ukončil cvik, takže jsem si sedla až po ukončení cviku. Stálo mě to 3 bodíky, takže tohle bylo za 7 bodů.
  • Vyslání do čtverce:první ze samostatných cviků, kde už se nastupovalo podle pořadí takže jsme před ním asi 20 minut čekaly. Panička měla obavy, protože v tréninku minulý týden jsem vymyslela u čtverce vždy nějakou novinku na zpestření, tak byla zvědavá co vymyslím dnes. Steward zavelel začátek cviku a my šly na věc. Vyběhla jsem pěkně a už jsme byla ve čtverci, více u jeho zadní části. Panička dala povel lehni a já to splnila a pak ležela a nechtělo se mi z toho čtverce ven :D Cvik už dávno skončil a já ležela :D a panička si pro mě musela dojít a moc mě pochválila. Za čtverec jsme dostaly 6 bodů - paní rozhodčí to okomentovala že jsem byla pomalá a hlavně panička to lehni měla dát dřív, já totiž kouskem zadku čouhala ze čtverce ven.
  • Chůze u nohy: před začátkem cviku mě panička hodně povzbudila, abych byla natěšená. Cvik jsem zvládla moc pěkně, panička si dávala podle rad Jůlie pozor na tempo a já zase na to abych si držela pozici a sledovala paničku. Při zastavení jsem si ale sedla docela pomalu, tak za to bylo staženo paní rozhodčí půl bodíku, dostaly jsme tedy 9,5 bodu.
  • Odložení do lehu za chůze: panička mi věřila a udělala dobře. Lehla jsem si hned po povelu a čekala až si mě panička po obejití za kuželem a pak za mými zády zase nabere. Krásně jsem vstala a u nohy pěkně došla až na určené místo. Povedlo se mi to pěkně, jen paní rozhodčí řekla že od flata očekávala rychlejší zalehnutí, takže nám za rychlost stáhla jeden bodík, dostaly jsme tedy 9 bodů.
  • Přivolání: bylo z leže a panička ode mě byla tak 20 metrů. Přivolávala mě rovnou k noze. Tempo kterým jsme přibíhala bylo celkem slušné, ale od retrívra a ještě k tomu flata se očekává vic. Vyneslo nám to 9 bodů.
  • Ovladatelnost na dálku: změnu poloh jsem udělala hezky, v tempu a tak, jak mají polohy vypadat. Ale poté co se ke mě panička přiřadila jsem si sedla k její noze až na druhý povel - prostě se mi nějak nechtělo sedat, protože to byla stejná chybka jako u dlouhodobého odložení. Takže mě to stálo zase tři bodíky, byly jsme tedy ohodnoceny 7 body.
  • Držení aportovací činky: dělaly jsme u nohy psovoda, tedy paničky. Cvik jsem zvládla, činku pěkně držela a koukala jsem na paničku. Paní rozhodčí nám dala 9,5 bodu, půl bodíku nám stáhla proto že se jí zdálo že u uchopení jevím malý zájem o aport.
  • Odložení do sedu za chůze: panička se bála že si zase lehnu, ale já to splnila přesně tak jak se to má. Jen zase to tempo mého usednutí: za pomalejší provedení byl bodík dolů, takže 9 bodů.
  • Skok přes překážku: ten se nám moc nevyvedl. Po zahájení cviku jsem koukala bokem na rozhodčí, vůbec jsem se na paničku nesoustředila. Ta chvilku čekala jestli se vzpamatuju, ale pak mě poslala přes překážku i tak. No já skočila a panička jak byla rozhozená z mé nepozornosti zavelela STŮJ krátce a ostře. Já se zarazila, zůstala jsem stát, ale dřív než se ozvalo Konec cviku jsem si sedla.... takže cvik nesplněn, byla z toho nula jak vyšitá. No, byla jsem prostě překvapená z toho povelu, normálně ho panička říká jemněji a natahuje to do takového STŮŮŮŮŮJ.
  • Všeobecný dojem: dostaly jsme plný počet, tedy 10 bodů a velkou pochvalu od rozhodčí i od přihlížejících. Prý to byl nejlepší a krásný výkon a jsme úžasně sehraná dvojka :).

Po dokončení cviků mi panička dala pamlsky a moc mě chválila. Já byla taky ráda že je konec a že si můžu jít odpočinout, to horko a dusno bylo velké. Pak jsme se šly osvěžit do nedaleké řeky Opavy. Panička mi do ní hodila míček a já byla vykulená z toho proudu ve kterém jsem plavala - normálně chodíme na přehradu a nebo k řece kde takový proud není. A teď jsem musela máchat tlapičkami o sto šest abych ten proud uplavala. Ale byla to zábava :D. Pak jsme se dívaly na výkony a závody vyšších tříd, tedy 1, 2 a 3 a koukaly co nás vlastně do budoucna čeká a co musíme zvládnout. Některé týmy byly fakt úžasné.

Odpoledne nás čekalo vyhodnocení a pro nás velmi nádherné zjištění - třídu OB-Z jsme vyhrály :D. Jupííííí, máme obě velikou radost a ještě větší chuť v tomto sportu pokračovat dál. Velký dík patří Jůlii Bukovinské, naší trenérce a kamarádce která nás vede a dokáže poradit  povzbudit vždy v pravý okamžik. Dostaly jsme po propočtu koeficienty  celkově 211 bodů a známku velmi dobrá, krásný pohár kterého si moc ceníme a spoustu pěkných cen.