VI. ročník Třebovického závodu obedience

07.06.2014 20:25

A už to tu bylo zase, vyrazily jsme na závody obedience, tentokrát do Ostravy Třebovic. Z rána se teda panička tvářila že nikde nejedeme, i přesto že nás přihlásila tak to vypadalo že zůstaneme doma. Pak ale ve čtvrt na osum pobalila věci a o půl osmé jsme vyrazily. Panička měla v hlavě svůj plán, v posledních dvou závodech jsem totiž nepodala moc přesvědčivé výkony a panička má pocit a obavy že prostě na placu obedience fungujeme naprosto jinak než všude jinde a toto chtěla panička porušit a začít měnit. nakolik se nám to povedlo? No, posuďte sami podle toho co vám o závodu napíšu, ale jisté je to že my obě jsme byly po závodech happy a ať už dopadly jakkoliv, tento start splnil svůj účel a my snad našly cestu na které budeme společně pracovat protože vzdát se - to není náš styl :D

Předzávodní trénink byl akční a krátký. překážku jsem skočila s jistotu a můj výkon u čtverce který jsem dala v tréninku napodruhé paničku jen podpořil v rozhodnutí pojmout tyto závody jinak bez ohledu na výsledek a případnou hrozbu diskvalifikace... Prostě se rozhodla že mě bude v tomto závodě podporovat a motivovat, abychom odešly z placu happy a s dobrým pocitem, ať už bodování dopadne jakkoliv. Dlužno ještě dodat že na závody padlo dost úmorné počasí - již ráno bylo horko a slunce pálilo čím dál víc, na place se nám vařily hlavy :D :D

A jak to tedy šlo:

  • Dlouhodobé odložení ve skupině, panička v úkrytu, 2 minuty: po příchodu na plac a začátku cviku jsem si lehla po povelu paničky velmi, velmi váhavě a pomalu. samotné odložení bylo v pohodě, ale opět jsem si pak sedla až na druhý povel paničky. Nějak jsem se zasekla nebo co, bylo z toho 7 bodíků od paní rozhodčí,
  • Překážka: no neuvěříte, já skočila :), jenže jsem pak zazmatkovala u přiřazení k noze, zůstala jsem tak divně stát, musel být povel navíc a dostaly jsme za to 8 bodů.
  • Chůze u nohy: panička mi pomohla, nedala si ruku vzorně podél těla, ale přizvedla ji. Šla jsem na rovinkách pěkně, ale po obratu vzad a při klusu jsem se opět opozdila. je fakt že pak jsem se zase chytla a držela si znovu pozici, nicméně bylo to za 7 bodíků.
  • Vyslání do čtverce: panička vyhodnotila situaci a došla k jasnému závěru. I za cenu bodové srážky mi pomohla rukou při vyslání. Já teda běžela fakt pěkným tempem a zelehla hnedka po povelu, radost podívat. zato jsem ale zazmatkovala po přiřazení se paničky a opět si nechtěla hned sednout, dostaly jsme 7,5bodu.
  • Odložení za chůze do stoje: bylo pěkné, zůstala jsem stát jak skála. Pani rozhodčí nám vytkla to že po odložení jsem ještě trošku popošla. Dostaly jsme 8,5 bodu.
  • Aport: samotný aport byl moc pěkný, ale dostala jsem body dolů za pomalý návrat (bylo hodně horko, ale to mě neomlouvá :D) a za to že jsem se váhavě a ne zcela přesně přiřadila k noze paničky - 7 bodů.
  • Přivolání: lehla jsem si až na druhý povel a zazmatkovala opět u přiřazení se k noze, nesedla jsem pěkně - 7,5 bodů.
  • Polohy: lehla jsem si na druhý povel a opět řešila stewarda a rozhodčí, nesedla jsem si. Panička se dovolila u rozhodčí a opravila mi polohy na menší vzdálenost tak, abych skončila úspěchem a věděla že i na závodě na polohách záleží. Jasně že bodově to byla nula.
  • Odložení do sedu za chůze: panička mi pomohla tím že na mě otočila hlavu když mi dávala povel, no já si sedla, ale dost pomalu a váhavě, bylo to za 7,5 bodu.

Mezi cviky se o mě panička starala - hrála si se mnou a motivovala mě. Před každým cvikem mě pěkně navedla na výchozí bod a povzbudila, byla prostě víc na ,,mojí vlně" a neřešila co na to rozhodčí. Bylo to moc fajn a na závodě a hlavně na place se nám oběma líbilo a pracovaly jsme s chutí. Obě jsme toto potřebovaly, odejít z placu s dobrým pocitem, tedy odejít - doslova jsme vyběhly, panička mi tam totiž u placu nechala v krabičce papání které mi z odměnu po posledním cviku běžela dát a já si tedy po mém výkonu tuze pochutnala :D.

Vyhodnocení nás obě s paničkou překvapilo. Bylo z toho 2. místo - no, ono startovali jen 4 psi v naší kategorii, tedy v OB-1. Bodově jsme měly 191,5 bodu po propočtu koeficienty a tedy známka dobrá. Pro nás ale byla v tomto závodě mnohem cennější naše souhra a ta naděje na to, že se nám snad podařilo najít porozumění a způsob jak spolu závodech a zkouškách obedience fungovat :)