Víkendová intenzivka

25.03.2013 08:20

Oba víkendové dny jsme věnovaly obedienci. Intenzivku pořádala Jůlie a tak jsme jely na nám už dobře známé výcvikové místo.

Sobota: sešli jsme se 4 psi - kromě mě tam byla border kolie, peruánský naháč který teda nebyl naháč ale měl normálně chlupy /prý se takto rodí třetina mláďta tohoto plemene/ a jedna fena labradorského retrívra. Byla teda hrozná zima, venku jsem dělali jen přivolání a pak další cviky už byly v naší cvičící místnosti, kde teda bylo o poznání tepleji. Panička mi vzala domeček, abych mohla v době kdy cvičili ostatní odpočívat. No zpočátku se mi moc odpočívat nechtělo, ale čím víc jsem byla unavená tím víc bylo dobře že tam ten domeček mám :). Původně bylo v plánu projít všech 10 cviků které jsou v obedience zařazeny, ale nějak to časově nevyšlo, Jůlie se opravdu každému věnovala důkladně a do podrobna rozebrala chyby a nedostatky, což je dobře. V sobotu jsme prošli :

  • přivolání - rozděleno na dvě fáze, zaměření a rychlost a přesnost. U přesnosti nám Jůlie poradila jak vychytat co nejtěsnější posazení, budeme na tom makat.
  • základní poloha - psy u nohy vůdce: to nám šlo, už si sedám pěkně rovně
  • chůze u nohy - mě Jůlie proklepla důkladně, i se zastavováním a otáčením. Nějaké rezervy ještě mám.
  • obraty na místě - doprava mi jde, doleva jsme nedělaly, Jůlie ví že to máme s paničkou rozcvičeno a nechtěla mě mást
  • polohy před psovodem - změny poloh vždy v sérii po dvou: sedni, lehni: to mi celkem šlo - sedni vstaň: u vstaň jsem dělala zbytečně kroky - lahni, vstaň - na tomhle musíme zamakat.
  • odložení za pochodu do všech tří poloh - to mě bavilo. Ještě jsme to s paničkou netrénovaly, takže to byla naše premiéra a Jůlie nám to moc hezky vysvětlila, byla to fakt zábava

Po návratu domů si panička chvilku odpočinula a pak jsme šli ven s Cedem, Exou, Pavlem a Vojtou. Běhali jsme po loukách a po lese, občas nám paníčci hodili dummy ball. No, bylo to vydařené to házení - panička mě trefila rovnou do hlavy. Exa běžela pro aport který jí hodil Pavel, já se rozběhla taky. Exa aport vzala dřív a já pořád hledala tak tam panička chtěla dohodit abych taky něco donesla a trefila se přímo do mojí hlavy. No a hned vzápětí Pavel hodil Exe damík tak dobře že zůstal na větvích stromu tak cca metr nad zemí. A ona ho našla a z toho stromu sebrala a donesla. Páníčci se mohli utlouct smíchy. Nakonec jsem ale byla ráda že už jedeme domů a zelehla jsem do pelíšku sotva jsme dorazili.

Neděle: sešli jsme se opět 4 psi, pátý nedorazil. Z předcházejícího dne jsem tam byla jen já, jinak tam byli: výmarský ohař a dva bišonci - fena a pes. Opět byla velká zima, tak jsme dva cviky dělali venku a zbytek vevnitř. Byla jsem moc ráda že mám domeček, únava po včerejšku byla trošku znát. Podařilo se nám projít:

  • přivolání  -opět na rychlost a přesnost samostatně. Zvládla jsem obojí pěkně.
  • chůze u nohy - Jůlie nám s paničkou postavila do dráhy kužely a my kolem nich různě chodily a kroužily a otáčely se. Bylo to zajímavé a panička říkala že tohle určitě zařadí do našeho cvičení, protože si pak já dávám větší pozor na to kam jdeme.
  • polohy - my si s paničkou zopakovaly to co jsme se včera od Jůlie dozvěděly = jak to máme dělat aby byly pokroky a výsledky co nejlepší
  • přeskok překážky - to jsme šli zase ven. Zprvu se mi nechtělo překážku přeskočit, ale Jůlie s paničkou mi pomohly a pak už jsme s jistotou dělala celý cvik tak, jak má být proveden v OB-Z.
  • pak jsme si mohli vybrat co ještě chceme procvičit, panička zvolila opět odložení za chůze, abychom to co nejlépe obě pochopily a mohly úspěšně trénovat samy.

No a byl konec a jely jsme s paničkou domů. Obě unavené a obě plné myšlenek jak budeme pokračovat. Doma se panička najedla a obě jsme odpočívaly. Narozdíl od včerejška žádná procházka :D, na tu jsme šli zase všichni až večer - ale jen na kratší. Po večeři jsem zalehla a byla ráda že už nemusím nic dělat.