Working testy Jestřábec

14.06.2014 20:20

Druhé working testy na kterých jsme letos strartovaly se konaly v honitbě Jestřábec a posuzovali je zahraniční rozhodčí Dirk Volders (B) Ton Buijs (NL). Startovaly jsme ve třídě L kde bylo nahlášeno celkem 14 psů. My jsme byly první startující, měly jsme číslo 21.  To že jsme startovaly první nás nerozhodilo a celé WT jsme si tentokráte maximálně užily :D.

Hned na začátku nás čekal walk-up. No z toho byla panička nervozní, protože povětšinou trénujeme samy a walk up tedy moc necvičíme. A já byla pro změnu celá natěšená na dummy. Na škodu bylo jen to, že jsme na louku kde byla první a druhá disciplína šli docela daleko a bylo horko a dusno. Po příchodu na místo jsme chvíli čekali až rozhodčí připraví disciplínu a řeknou házečům co a jak. No a pak se šlo ve dvojicích na to. Nejprve padly dva výstřely a dva dummy před nás. my se otočili a šli walk upem po louce. pak dva výstřely a dva markingy zase před nás. Já šla první, marking jsem dala celkem hezky. Pak šel druhý pes pro memory za námi. Opět walk up no a já z toho nadšení že se něco děje předešla paničku skoro o celou délku svého těla. Pak padl opět marking a pro něj byl poslán ten druhý pes. Já poslušně čekala, i když kus před paničkou, ale věděla jsem že mě panička neposlala tak tam nemám co běžet. pak mě panička otočila a poslala na memory za námi. No, bohužel jsem běžela trošku vlažně, což nás určitě stálo bodíky.

Druhá disciplína opět na louce, zaměřená na klidy a poslušnost. postavily jsme se na výchozí bod, padl výstřel a dummy. Panička mě měla nechat sedět a přejít na druhé místo. No, jenže mi nedala zustaň a já se rozešla s ní. Tak mě opět posadila, dala mi zustaň a pak se rozešla a došla k vyznačenému bodu, cca 10 metrů od místa kde jsem seděla já. Přivolala mě a mě ani nenapadlo jít pro dummy - letěla jsem přímo k paničce. No a pak mě panička poslala pro ten dummy, ten jsem našla hned a pěkně přinesla a předala.

Třetí disciplína mě hodně potěšila - přemístili jsme se k rybníku a tahle disciplína byla tedy voda. A taky že jo - doublemarking do vody :D. Břeh toho rybníku byl hodně strmý a rozhodčí nás postavil až nahoru na kopeček. Padly dva výstřely a dva dummy do vody - panička mě poslala proprvní. Ten jsem bez váhání a hned přinesla. Po odevzdání jsme se podle instrukcí rozhodčího přesunuly ještě kus dál od břehu - no na dummy ve vodě jsme neviděly a panička mě poslala ,,naslepo" jen tam kde tušila že dummy bude. navíc na mě neviděla a blíž jít nesměla, takže mě nemohla ani handlovat. No já si hned neuvědomila že je dummy ve vodě a běžela jsem k místu poblíž hazeče. Tam jsem prohledávala rákosí  a protože jsem nic nemohla najít, vytáhla jsem kus rákosí a nesla ho paničce. Viděla jsme její údiv v očích a věděla že je něco špatně, nicméně rákosí jsem jí předala. panička myslela že tím pádem máme nulu, ale rozhodčí řekl že mě má znovu poslat. Poslala mě tedy a já tentokrát běžela rovnou do vody a vytáhla jsem a donesla toho druhého dummy. Pan rozhodčí říkal že to byla perfektní práce, že nechápe proč jsem před tím donesla ten rákos (to nechápu i já), že nám za to vezme nějaký bodík, ale prý jsem pracovala moc pěkně.

Čtvrtá disciplína byl marking, ale do husté a vysoké trávy. Po výstřelu jsem počkala až mě panička pošle a pak letěla s energií a chutí rovnou do té husté a vysoké trávy. Dummy jsem po malé chvilce našla a donesla paničce. Pan rozhodčí byl spokojený, jen paní co tam byla na hospitaci měla připomínku že povel pro zustaň mi má dávat panička ještě když jsem na vodítku, že poté co mi sundá vodítko už jsme hodnoceny a neměly by už takové povely být. No slyšely jsme něco takového na WT prvně, ale tak není to pro nás problém, v tréninku mi to už panička neříká tak mi to nebude říkat ani při WT.

Pátá, poslední disciplína byla ve dvojicích, tedy šli dva psi. Dva hazeči byli nalevo od nás a dva napravo od nás. padly výstřely vlevo a dva dummy vlevo. padly výstřely vpravo a dva dummy vpravo.První pes, tedy já šel nejdříve na memory doleva. panička si mě otočila a poslala mě. Dummy jsem našla a donesla s jistotou. pak šel druhý pes, ten donesl nejdříve dummy zprava - no když se vracel tak šel ten pes hodně těsně kolem mě, čichla jsem si k damíku a kdybych chtěla tak jsem mu ten dummy mohla vzít z tlamy. Ale věděla jsme že to nesmím a čekala co bude dál. Pak šel zase ten druhý pes, donesl dummy zleva. No a na mě zbyl ten pravý dummy, ten blíž k nám. Panička mě otočila a poslala, já zaběhla malinko za ten dummy (byl v trávě, nebyl vidět) a pak se k němu vrátila. našla ho a donesla paničce.

Po páté disciplíně jsme čekaly na to až ukončí práci všichni ostatní a zda nebude rozstřel. Ten nebyl. Body se během WT neříkají, ale obě jsme měly dobrý pocit z našich výkonů a doufaly jsme tedy že bychom mohly dostat pěknou známku.

No asi po hodině čekání bylo vyhlášení výsledků. nejprve se vyhlašovala dopolední třída E a pak naše odpolední třída L. Z celkového počtu 14 psů co nastoupili dokončilo WT  ve třídě L 10 psů. Vyhlašovalo ze od zadních míst a my se stále neslyšely. Už padlo i 4 místo a my stále seděly na židli a nic. A pak to přišlo :) Získaly jsme 3. místo a krásných 90 bodů, známku výborná :).

Obě jsme byly nadšené. a hlavně když jsme si uvědomili že před námi skončili dva psi z trialové linie labradorů, tedy ze show linie jsme byly první :) Moc krásné umístění a o to více si ho ceníme především proto že WT disciplíny cvičíme úplně samy.

Panička k tomu dodává: není to tak dávno, co mě jeden nejmenovaný cvičitel retrívrů přesvědčoval o tom, že filetka není pes který by ve WT něco dokázal. Že pokud chci tímto směrem jít, měla bych si pořídít jiného psa, nejlépe trialovou linii. Ano, vzal nám tenkrát vítr z plachet tímto tvrzením, ale naštěstí jsem dost tvrdohlavá na to abych se nepokusila dokázat to, že filetka na WT má. Začaly jsme spolu, zcela jinak než doposud a od začátku  - beze spěchu, bez nátlaku, pozitivně a hrou. A ejhle - ono to jde. Dnes a denně vidím na filetce že to byla dobrá volba a dobré rozhodnutí a že je to pes který je na WT ve svém živlu a pracuje s nadšením :D.