WT finále, Zahradiště

06.10.2012 22:00

Working testy pořádal Retriever sport https://www.retrieversport.cz/cz/  a na posuzování byli pozvání rozhodčí Csaba Karai (HU) a Peter Novota (CZ). Tyto WT byly letošní poslední a s mezinárodní účastí, startovali tedy i psi zahraničních vůdců.

Mě panička přihlásila do třídy E, kde společně se mnou startovalo 15 psů. Jako obvykle jsme trošku bloudily, to je u nás naprosto normální. Panička se prostě do mapy podívá až poté co nabyde dojmu že jedeme špatně :D. No tentokrát jsme odbočku přejely jen o kousek.... Na místo jsme tedy dorazily přesně na čas a panička mě vlastně přihlásila až na místě, protože se blíží mé hárání a tak nebyla jistota že vůbec na WT budu startovat.

Novinkou pro tuto akci bylo to že jsme vzaly s sebou i bígla Ceda, který byl tedy opravdu celý den vzorný. Během disciplín byl samozřejmě v autě kde na nás čekal, ale jinak jsme se tam společně proháněli s ostatními retrívry a Cedánek se choval fakt báječně.

Po nástupu jsme byli rozděleni do dvou skupin a my byly ve skupině s Fly od Honzy Vrány a dokonce i s Teddym od Tibora Pitticha. Po celou dobu testů bylo nádherné počasí a opravdu skvělá a příjemná atmosféra.

První a druhou disciplínu postavil a posuzoval Csaba Karai.

První disciplína probíhala v lese: u nohy na vodítku jsem došla na určené místo. Po celou dobu této chůze šel pan rozhodčí vedle mě a navíc mi při tom mával damíkem u hlavy. Ale já vím že když damík panička nebo někdo jiný nese v ruce tak prostě není pro mě. Proto mě to vůbec nerozptýlilo a zvládla jsem to. Na určeném místě jsme se zastavily, panička mi dala sedni a sundala vodítko. Pak rozhodčí odhodil damík dopředu přes potok který tam byl. No, myslela jsem že pro něj půjdu, ale ono ne... Panička mi najednou dala povel k noze a začala se otáčet. No, nezbylo než poslechnout a otočit se taky. Chůzí u nohy bez vodítka jsme došly na výchozí místo, otočily se směrem do kopce mezi stromy. Zazněl výstřel a dopadl damík. Panička mě po pokynu rozhodčího pro ten padlý damík poslala a já běžela s chutí přesně na místo dopadu. Už jsem damík chytla do tlamičky a donesla paničce. Po odevzdání damíku jsme se otočily k místu dopadu toho prvního damíku a panička mě poslala na memory. Byla jsem tak nažhavená že jsem vyběhla okamžitě po povelu, no panička mě nasměrovala trošku bokem a já se ještě kousek stočila. Takže jsem neběžela přímo, ale trochu oklikou a pak damík chvilku hledala. Ale našla jsem ho a nesla ho paničce, no i když paničce.... Donesla jsem ho spíše rozhodčímu který stál vedle paničky. Panička trošku pohla rukama abych si uvědomila že ho mám předat jí a já k ní velmi váhavě došla a odevzdala korektně dammík. Tohle jak jsme se pak na konci dozvěděly nás stálo 2 body, které nám rozhodčí vzal. A byly to body které nás nakonci mohly posunout do rozstřelu o první místo. No co už, i tak jsme za tuto disciplíny dostaly krásných 17 bodů.

Druhá disciplína byla voda, na tu jsem se těšila. Došly jsme na výchozí místo, padl výstřel a damík hodil pomocník do rybníka. Šly jsme po břehu rybníka ve kterém byl ten damík na místo odkud mě měla panička poslat. No, viděla jsem ten damík a moc pro něj chtěla jít. Ale věděla jsem že mám povel k noze a že tedy musím jít u nohy. Vůdcové nás měli nechat na vodítku. Chůzi jsem zvládla a konečně jsme došli na místo kde mě panička posadila, sundala mi vodítko a po pokynu rozhodčího mě poslala do vody. Huráááá, skočila jsem ze břehu a už plavala co mi síly stačily. Bafla jsem damík a plavala zpátky, s damíkem rovnou k paničce a krásně jsem jí ho odevzdala. No, dostala jsem pěkných 19 bodů.

Třetí a čtvrtou disciplínu postavil a posuzoval Peter Novota.

Třetí disciplína probíhala na louce. Byl to trošku walk-up, akorát že se šlo po jednom psu. Bez vodítka jsme ve stylu walk-upu ušly asi 10 metrů. No tady jsem trošku pozlobila a paničku trochu předběhla. Nicméně na určeném místě mě panička posadila. Padl výstřel a na konci louky za potokem i damík. Po pokynu rozhodčího mě panička poslala, naprosto jistě a bez zaváhání jsem doběhla a přeskočila potok. Chytla damík a běžela zpátky. Po přeskočení potoka mi damík vypadl z tlamičky, no já ho hned bez zvednutí hlavy zase chytla a doběhla s ním k paničce. Předávka byla bez problému. Dostala jsem 19 bodů.

Čtvrtá disciplína byla dohledávka v lese. Rozhodčí paničce vysvětlil kde je area ve které jsou 4 damíky. Panička mě měla dvakrát poslat a já měla tedy ze čtyř damíků přinést dva. Dohledávka mě baví. První damík jsme našla celkem snadno a rychle ho předala. Ani druhý damík mi nedělal problém a úkol jsem zvládla poměrně rychle. Panička mi pokaždé pomohla tím že mi pískla povel ke mně pokaždé když jsem damík našla a chytla do tlamky. To proto aby mě náhodou nenapadlo vyměnit ten damík z tlamky za některý z dalších damíků které tam ještě ležely.... Pan rozhodčí ji za to pochválil a dostaly jsme plných 20 bodů.  

Odpoledne jsme se dívaly na disciplíny třídy L a byly taky moc pěkně postavené.

Na večerním vyhodnocení jsme se dozvěděly že máme 75 bodů. Celkem bylo možno získat 80 bodíků. Pro ty co nevědí jak bodování na WT probíhá: oproti loveckým zkouškám počet bodů po jednotlivých dicciplínách rozhodčí soutěžícím neříkají, takže opravdu do vyhodnocení nikdo netuší jak uspěl a jak je obodován.

Dostala jsem známku výborný a v umístila jsem se na krásném 3. místě. Dostaly jsme moc krásné a praktické ceny od sponzorů Firedog www.firedog.sk/    a Psí mafie :) www.psimafie.cz/

Byla to fakt vydařená akce, už se těšíme na WT v roce 2013 :) Za naším umístěním a výsledkem je hromada hodin věnovaných výcviku a hromada práce kterou jsme s paničkou letos udělaly. Směr kterým máme jít a způsob výcviku nám ukázal a ukazuje Martin Incédi a věřte že to s námi nemá jednoduché, máme s paničkou obě docela tvrdé hlavy :D

Odkaz na video z první disciplíny: https://www.youtube.com/watch?v=IkWsxfI47Dw&feature=plcp