WT Konopiště

07.04.2013 08:26

V sobotu 6.4. 2013 jsme startovaly na letošních prvních Working testech, konaly se na Konopišti a posuzovali je zahraniční rozhodčí Stefaan a Filip Bollen (B). Protože je Konopiště od Kopřivnice fakt celkem daleko, vyjely jsme den předem a spaly na hotelu, kde byla fakt zima a obě jsme se moc nevyspaly. No, zase budeme muset přivyknout na tvrdé podmínky :).

Začátek byl v sobotu ráno a ve třídě E kde mě panička přihlásila startovalo celkem 15 psů. Jeli jsme do honitby a můžu tedy říci že terény kde se pro mě letošní první WT odehrávaly byly fakt nádherné. Soutěžili jsme vlastně v bažantnici, pro mě nová zkušenost, kolem spousta bažantích pachů a čas od času i nějaká ta bažantní kostřička :).

Po nástupu si nás rozdělili do dvou družstev a šlo se na věc. My s paničkou dostaly číslo 6 a chodily jsme v naší skupině předposlední.

Disciplíny:

  1. Dohledávka v lese spojená s prověřením otočení od dummy a chůzí u nohy. Šly jsme společně s rozhodčím do lesa, padl výstřel a pak dummy. My se otočily a šly k cestičce odkud mě měla panička poslat. Rozhodčí nám šel za zády společně s překladatelem. Šlo se zarostlým lesním terénem, zvládala jsme to pěkně a le ke konci jsem se zastavila, ani nevím co mě to napadlo a otočila se na dummy, panička mi musela dát druhý povel a pak jsem teda došla kam jsem měla. Po vyslání jsem dummy našla celkem rychle, ale pomaleji jsem se vracela a ještě to vzala obloukem kolem rozhodčího, což mě stálo drahocenné bodíky.
  2. Marking, ale v dost těžkém terénu. Pro mě celkem novinka - šlo se přes menší močálek, vodička, bahýnko - to zvládám, ale měkkoučký bořící se mech - s tím jsem se setkala poprvé. Výstřel, na pokyn rozhodčího mě panička poslala a já se toho mechu zalekla a oběhla jsem si to oklikou kolem stromu, místo abych běžela rovně. Dummy jsem našla rychle a přesně, zpátky už jsem šla přímo ale ten mech mě zarazil a já šla pomalu a rozvážně. No, zase body dolů, nemělo to šťávu.
  3. Marking a memory do křoví: stály jsme na louce, házeč před námi taky. Padl výstřel a marking byl hozen nabok do křoví které tam rostlo podél potoka. To mi nedělá problém, do křoví chodím ráda. když jsem se vracela dohodil hazeč na to samé místo dummy, což jsem nevěděla a panička mě poslala na back pro memory. Běžela jsem trochu nejistě, ale na jeden povel jsem doběhla na místo kde jsem byla předtím a našla dummy. při cestě zpět jsem řešila hazeče, koukala jsem na něj a neběžela jsem teda moc rychle. U předávky jsem nedošla těsně k paničce, ale stála jsem kousek od ní a čekala až si panička to dummy vezme.
  4. Marking a memory, tentokrát na poli na kterém byly zbytky kukuřičných stonků a běželo se do kopce. Marking bych řekla jsme dala slušně no a na memory jsme běžela pomalu, nakonec jsem dummy ale celkem přeběhla, panička mi pískla ke mně a pak jak jsem se vracela tak pískla hledej. A já po chvilce dummy našla a zase svým tepmem donesla.
  5. Walk-up: jeden pes a společně s námi šel rozhodčí. Ušli jsme cca 20 kroků, výstřel, dummy a vypuštění pro marking. Šla jsem přesně, běželo se ale přes oraniště, těžká nasáklá hlína a tak jsem to moc nehnala, ale běžela jsem rozvážně. Tahle disciplína jinak myslím v pohodě.

Výsledek? No, překvapivý - 4. místo, 61 bodů/100 a známka dobrá.  

A co na to panička: filetka má asi ještě zimní spánek, protože její rychlost, tedy spíš pomalost byla fakt zarážející. Docela mě to mrzelo, protože provedení disciplín si myslím bylo slušné, ale protože ukázala málo nadšení u práce, strhli nám přísní rozhodčí hromadu bodů a já musím tedy docela sebekriticky říci že oprávněně. Filetka nebyla očividně ve své kůži, takhle pracovat jsem ji opravdu ještě neviděla. Ale i tak je to pěkný výsledek, mnoho psů disciplíny které byly belgickými rozhodčími postaveny na vysoké evropské úrovni, ani nezvládli. Takže skvělá zkušenost a moc příjemně strávený den. A rozhodně spousta zkušeností a tipů do naší další práce. Filetce za tento výsledek moc děkuji a věřím že příště už se nám bude běhat lépe :).

Fotky: https://kara69.rajce.idnes.cz/WT_Konopiste/