WT Rakovník

29.03.2014 20:00

29.3.2014

Rozhodčí: Michaela Tomcová, Martin Rytíř

Čekala nás náročná cesta na druhý konec republiky, proto jsme vyrazili společně s Pavlem a Exou již v pátek dopoledne. Spaní jsme měli domluvené na chatě v Babicích, kde jsme celkem pohodově dorazili kolem 17 té hodiny a užili si tedy ještě trochu sluníčka a flákání se na zahradě.

Musím tady upřímně napsat že na první letošní WT jsem já osobně vyrážela s dobrým pocitem. V tréninku je Annie poslední dobou báječná a já věděla že jsme do společné přípravy daly obě dostatek sil, energie a snažení. Tak klidná jako před touto akcí jsem snad nikdy nebyla. Navíc nevím proč, ale asi týden před touto akcí mi hlavou bleskla myšlenka že nás s Annií sleduje Cedánek, drží nám tlapičky a my  pro něj dokážeme tyto WT dojít s pěkným výsledkem. Snad jen to, kdo přišel o svého nejlepšího kamaráda tohle pochopí… Dost už ale nostalgie, dávám prostor mojí milované Annie aby popsala jaké první letošní WT byly:

No řeknu Vám, s paničkou se teda rozhodně nenudím. Myslela jsem že na chatě zůstaneme pár dní, ale v sobotu ráno jsem zjistila že se věci mají jinak a že zase někam pojedeme. Vyjeli jsme kolem půl 11 a jeli směr Rakovník, kde se u obce Chrášťany konaly letošní první WT. Panička nás přihlásila do třídy L. Na místě jsme se s každým přivítaly a zjistily, že v této třídě bude startovat celkem 17 psů. Dost velká konkurence, ale já si věřila J. Ve 13 hodin byl nástup a rozdělení do skupin. My měly startovní číslo 31 a začínaly jsme disciplínami u Míši Tomcové.

  1. Double marking  - první do vody a druhý na louku, přitom se muselo běžet kolem toho rybníku kde byl hozený první dummy. Na první marking jsem koukala pěkně, ale pak na druhý jsem se nesoustředila a neviděla jsem ho spadnout. Jen jsem slyšela výstřel a dopad dummy někde zepředu. Panička mě poslala a já běžela k rybníku. Za stromy mě panička zastavila a poslala doprava. No já běžela pěkně rovně po linii kam mě poslala a pak mi to došlo že chce panička napřed ten druhý dummy. A taky že jo, panička mi dala back a já už naplno letěla k místu dopadu. No, panička trochu zaspala a nechala mě místo s dummy přeběhnout, ale jakmile pískla hledej tak jsem se začala snažit a dummy jsem našla. Druhé dummy z vody jsem už donesla bez problému. To paničky zaváhání a pozdní zastavení nás stálo 3 bodíky, i tak jsme dostaly pěkných 17 bodů.
  2. Drive a dohledávka: nastupovali jsme po dvojicích, my měly po boku Fly s panem Vránou. Došli jsme k zarostlému místu a tam dva honci udělali naháňku. Stříleli, hulákali a házeli dummy, jasně že jsem u toho musela sedět paničce u nohy a ani nedutat. A já se moc snažila a pěkně jsme seděla. Po naháňce jsme se od toho místa otočili obě dvojce čelem vzad a šli jsme walk-up po louce a dost nerovným terénem. Na konci louky nás rozhodčí zastavila, otočili jsme se směrem k místu kde byla před tím naháňka a měli jsme donést jedno dummy. Já šla první, pěkně s chutí jsem se na povel paničky rozběhla, už jsem byla v zarostlém prostoru, našla a chytla jsem dummy a pelášila ho předat paničce. Dostaly jsme rovných 20 bodů.
  3. Blind a marking: disciplína probíhala v lese. Nejprve padl výstřel a bylo hozeno dummy. Panička mě moc rychle otočila, ještě trochu dřív než dummy dopadl a udělala mi tedy z této disciplíny 2x blind :D. Otočila mě směrem do kopečka, kde padl výstřel bez dummy. No a tím směrem mě nejdříve poslala, pak mě zastavila a dala mi hledej. Já dummy rychle našla a už pelášila na předávku. Pak mě panička znovu otočila v tom prvním směru a poslala mě, v místě předpokládaného dopadu dummy :D pískla hledej, pach dummy mě ťukl do nosu a už jsem ho měla. Pěkný výkon za 19 bodíků.
  4. Marking a blind: opět v lese. Nejprve v jednom směru v lese padl pouze výstřel bez dummy, pak jsme se otočily do kopečka a tam padl výstřel a dummy. Panička mě poslala pro marking – no já místo dopadu přeběhla a chvilku jsme dohledávala. Přinesení a předávka byla v pohodě. Panička mě natočila k místu kde padl pouze výstřel a poslala mě vpřed. Letěla jsem jak o závod J, najednou pískání pro hledej, já dala nos dolů a bác ho – už jsem dummy cítila a hned chytla do tlamky a běžela zpět. No, škoda toho přeběhnutí markingu, ale i tak to bylo pěkných 17 bodíků.

Po ukončení disciplín jsme se ještě prošly, panička mi dala za odměnu šťavnaté masíčko a jely jsme na vyhodnocení výsledků. Tam jsme se všichni dozvěděli že ze startujících 17 psů dokončilo disciplíny jen 5. A naše výsledky?

Získaly jsme 73/80bodů, známku výborná a v celkovém pořadí jsme ve třídě L obsadily 3. místo. To nejlepší ale přišlo na závěr vyhlašování, získaly jsme VOLBU ROZHODČÍCH.  Panička měla ohromnou radost, ani nedoufala že bych se rozhodčím mohla ze všech psů ve třídě L co startovali nejvíce líbit. Ale bylo to tak J. Završením tohoto jedinečného okamžiku byly slova které jsme pak s paničkou slyšely od rozhodčích, oba naprosto shodně řekli paničce že jsem báječná a že přesně vím co kdy mám dělat. Obě si tohoto ohodnocení ohromně ceníme a mnoho pro nás znamená.