WT Řásná

27.04.2013 20:00

Tentokrát jsem už naostro startovala ve třídě L a jak jsme dopadly? No, jak se to vezme, dobře i špatně. Prošla jsem se ctí a celkem pěkným bodovým ohodnocením všechny disciplíny, jenže to mělo háček - na začátku to panička zvrtala a dostaly jsme tedy nulu hned v první disciplíně, ale popořádku:

Třída L startovala až ve 13hodin, takže jsme na pohodu s paničkou a Cedem vyjeli až kolem půl deváté, abychom se nemuseli honit a stihli si po příjezdu i trochu odpočinout. Rozhodčími na WT v Řásné byli pánové Martin Incédi a Dirk Volders (B), kteří připravili moc pěkné disciplíny. Celé WT byly hodně zaměřené na chůzi a práci u nohy.

Disciplíny a jak jsme je zvládly:

  • Chůze u nohy a dvojitý marking: z výchozího bodu jsme šly společně s rozhodčím cca 40 kroků s dvojím zastavením směrem k házeči, Zastavili jsme se, výstřel a dummy, otočka o 90stupňů doleva a opět výstřel a dummy. No, mělo se počkat na pokyn rozohdčího a nějakým nedopatřením se stalo že mě panička poslala ještě dřív než jsme pokyn dostaly. Disciplínu jsem dokončila, donesla jsem i ten druhý dummy pro který mě panička poslala, ale bodově to bylo za nulu - právě kvůli tomu povelu před pokynem rozhodčího.
  • Voda, dvojitý marking, ztížený otočkou a pak i změnou stanovitě: stály jsme na břehu rybníčku, značně pokrytého zelenými žabinci. Výstřel a dummy do vody a hned ve stejné linii jen o kus dál opět výstřel a dummy do vody. Otočka a cca 20 kroků nahoru do kopečka. Z tama vyslání pro dummy, nezáleželo na pořadí. Vtip byl v tom že rozhodčí čekal. že se při návratu poté co vylezu z vody otřepu, ale já ho převezla, doběhla jsem k paničce a otřepala se až po předání dummy. No a pak jsme ještě změnili stanoviště, přešli jsme cca 20 kroků doleva a pro druhý dummy mě panička poslala z jiného místa. Vodu mám ráda, takže jsem to zvládla a pracovala jsem nadšeně.
  • Dvojitý marking v lese - no tady jsme si to daly i s handlingem. Padl výstřel a dummy, pak měla být otočka o 90stupňů doleva a další výstřel a dummy. Já se ale otočila pozdě a ten druhý dummy jsem neviděla padat, jen jsem slyšela že z tama šel výstřel. Panička počkala až se srovnám k noze a až dostane pokyn rozhodčího :) a rozhodně mě poslala na back pro ten aport, já to měla vlastně jako poloblind. No, stočila jsem se k házeči a hledala kousek před ním - panička pískla stopku a poslala mě doleva. Já šla, ale zároveň jsme se začala trochu vracet k paničce  - takže znovu stopka a povel back. No a pak už mi panička pískala hledej a já věděla že tam dummy bude a taky že jo, už jsme ho nesla paničce. No a ta mě poslala pro to druhé dummy, to křoví v lese a já běžela s nadšením a na plný plyn :). Rozhodčí Dirk pak paničce říkal že ten první dummy co jsem neviděla byla její chyba a panička mu řekla že to ví, že netušila že se vystřelí tak rychle za sebou. Ale jinak mě Dirk moc chválíl, že ten druhý damík byl excelentní :).
  • Marking a memory na louce, opět se změnou stanoviště. Na louce výstřel a dummy a pak už jen výstřel bez dummy. Otočka a cca 30 kroků do kopce společně s rozhodčím. Pak mě panička poslala, šla jsem pěkně přesně a bezpečně dummy předala paničce. Pak mě panička poslala ještě jednou, no neviděla jsem nic padat, ale panička mě poslala tak jsem šla na to samé místo kde prve a opravdu tam byl. Našla jsem ho zachvilku a už jsem se vracela k paničce. Dirk byl spokojený, vytkl mi jen pomalejší návrat po louce do kopce.
  • Walk-up ve dvojicích - my šly společně se zlatým retrívrem.  Stály jsme v lajně a před nás hodil hazeč dva dummy bez výstřelu. otočka a chůze společně s oběma rozhodčími u nohy paničky do kopce. Výstřel a spadl dummy, dostaly jsme pokyn a panička mě poslala. Šla jsem najisto a dummy hned našla a donesla, jen jsem ho nesla za provázek a cestou jsem si ho spravila. Pak šel ten druhý pes pro spodní dummy, znovu walk-up a marking pro toho druhého psa. No a pak jsme ještě já donesla ten zadní dummy, co odhodil hazeč hned na začátku, našla jsem ho moc pěkně. A bylo hotovo :)

Panička se mnou byla tentokrát moc spokojená, hladila mě a plácala po zádech. jsem prý šikovná holka. Pracovala jsem mnohem rychleji než na letošních prvních WT a taky přesněji. I chůze u nohy se výrazně zlepšila, říkla to i rozhodčí Martin Incédi.  

 

Co si o tom myslí panička: no filetka má pravdu, pracovala moc hezky,. Nebýt mé zbytečné chyby mohly jsme útočit na slušné umístění. Ale  zase jsem si ověřila že filetka umí a má na L-kové disciplíny, takže už se těším až si za měsíc v Jalovci napravíme reputaci :)