Zkouška OB-1 úspěšně složena

16.02.2014 10:31

Včera jsme vyrazily s páníčkou a páníčkem do Brna, pokusit se složit zkoušku OB-1. Ještě ráno tedy nebylo jisté zda pojedeme, protože jsem po hárání trošku mimo a do ničeho se mi nechce. Ale panička se rozhodla že přece jen pojedeme, že si to aspoň zkusíme a získáme zkušenosti z třídy OB-1. No a tak se kolem poledne vyjelo.

Na místo jsme dorazili kolem půl druhé, cestu nám ukazovala paní chytrá (navigace), takže tentokrát to bylo bez bloudění. Zrovna končily zkoušky třídy OB-Z a my měli tedy ještě zhruba hodinu času kterou jsme strávili venčením a odpočíváním. Celkem jsme byly trošku mimo z prostředí kde se zkoušky konaly, byla to stará fabrická hala Zbrojovky, neudržovaná a polorozpadlá. Na takovém místě jsme tedy cvičily poprvé...

Kolem 15hod začaly tréninky a poté následovalo odložení ve skupině. Nakonec nás do třídy OB-1 nastoupilo méně než mělo, tak se to docela všechno urychlilo. Jednotlivé cviky a jak se nám dařilo popíšu níže, jen tedy bodové ohodnocení si až tak dobře nepamatuji, bodovací kartu nám pošlou mailem dodatečně.

  • dlouhodobé odložení ve skupině, psovod v úkrytu: lehla jsem si až na druhý povel paničky. Když odcházely paničky do úkrytu, zvedl se vedle mě pes a šel za svojí paničkou. Já to ale vydržela a cvik jsem zvládla, jen se během něj převalila na kýtu což znamenalo bodovou ztrátu. Při návratu panička zazmatkovala a dala mi povel k usednutí dříve než řekl steward, bylo to ale způsobeno tím že vedle vypadl ten pes a panička myslela že první vybídnutí k povelu je tedy pro nás a ne ,,fiktivně" pro toho vypadnuvšího psa. Získaly jsme 7 bodů.
  • vyslání do čtverce: nějak jsem byla zakoukaná na rozhodčí a na první povel jsem nezareagovala. Vyběhla jsem až na druhý povel, doběhla jsem svým tempem do čtverce, na povel zalehla a čekala až pro mě panička příjde. Zbytek cviku už byl bez problémů. Myslím že jsme dostaly 7 bodů, ale nevím to jistě, možná to bylo jen 6.
  • aport: při hodnocení cviků na konci jsem dostala pochvalu za perfektní provedení cviku, ale padla kritika a srážka bodů na mou rychlost provedení. Získaly jsme 8 bodů.
  • odložení za chůze do stoje: po povelu jsme udělala pár kroků navíc a po návratu a přiřazení paničky jsme trošku uhla před usednutím. myslím že to bylo za 7 bodů.
  • odložení za chůze do sedu: pěkné, ale pomalé usednutí, 8 bodů
  • přivolání: provedení pěkné, rychlost pomalá a na konci jsem usedla trošku nakřivo, asi 7 bodů
  • polohy: hm, na začátku jsme obě zazmatkovaly, já ulehla až na druhý povel, panička mi nedala čekej a já tedy chtěla odejít s ní. Musela mě znovu položit. Polohy na dálku (vzdálenost 5metrů) jsem zvládla (ti kdo ví jaké nám dělalo zvládnutí tohoto cviku problémy musí vědět že to je velký posun), dosedala jsme ale ne úplně nahoru do korektní polohy. Dostaly jsme 5 bodů - za tyhle body jsme fakt rády.
  • chůze u nohy s obraty, úkroky a změnou tempa: tady se projevilo jak moc jsem mimo, docela jsme se za paničkou táhla a chůze tedy za moc nestála. Ale panička bojovala, nevzdala to a dotáhla mě ke zdárnému dokončení cviku. Dostaly jsme 7 bodů.
  • přivolání přes překážku: no nepochopitelné, ale tradiční, místo abych skočila, šla jsme se přes tu překážku podívat. Fakt jsme tam všechny pobavily a dostaly jsme nulu, panička to vzala s humorem a i tak mě pochválila za moje snažení.

Celkový počet bodů: 177 (po přepočítání koeficienty). Zkoušku jsme splnily a dostaly známku dobrá.

A teď? Nějaký čas od OB cviků pauza a poté trošku změna stylu tréninku, tak nám držte pěsti :)

Díky Pavlovi máme fajn fotky a videa:

Fotky: https://kara69.rajce.idnes.cz/Zkouska_OB-1,_mix,_Brno

Odložení za chůze do stoje: https://kara69.rajce.idnes.cz/OB-1,_odlozeni_do_stoje_za_chuze#DSC_0213.jpg

Odložení za chůze do sedu: https://kara69.rajce.idnes.cz/OB-1,_odlozeni_do_sedu_za_chuze#DSC_0215.jpg

Polohy na dálku: https://kara69.rajce.idnes.cz/OB-1,_polohy_na_dalku#DSC_0224.jpg

Chůze u nohy: https://kara69.rajce.idnes.cz/OB-1%2C_chuze_u_nohy/#DSC_0225.jpg

Přivolání přes překážku: https://kara69.rajce.idnes.cz/OB-1,_prekazka#DSC_0226.jpg