Zkouška OB-Z

05.10.2013 20:00

V sobotu ráno jsme vyrazily do Mošnova, na zkoušku OB-Z. A jak se nám dařilo?

Dorazily jsme na půl desáté, po desáté hodině jsme měly krátký trénink, kde mě panička nechala zopakovat box a překážku. Pak o půl jedenácté bylo na řadě skupinové odložení:

  • odložení vleže ve skupině = lehla jsem si až na druhý povel, nevím co mě to napadlo. Jinak jsem ležela moc hezky a to i přesto, že vedle nás byl psovod na vozíčku a vydržela jsem tedy i to jak s tím vozíčkem odjížděl a zase přijížděl. Hned po návratu paničky jsem se krásně a rychle posadila. No, díky tomu ulehnutí na druhý povel jsme získala 9 bodů.

Po skupinovém odložení jsme s paničkou více jak dvě hodiny čekaly než na nás příjde řada. No, já čekání moc nesnáším, byla jsem nervózní a moc jsem si tedy neodpočinula. Po asi dvou hodinách mě panička konečně vyzvedla z boudičky a šly jsme se projít a trošku připravit na samostatné cviky.

  • chůze u nohy = ta se nám povedla, moc pěkná práce s plným počtem bodů, tedy 10.
  • odložení do lehu za chůze = vyšvihla jsem ho moc hezky, lehla jsem si takřka okamžite po povelu, počkala na návrat paničky a pak se pěkně přiřadila k noze. Panička byla spokojená, dostaly jsme desítku.
  • přivolání = tempo bylo prý pěkné, ale u paničky jsem si dosedla nakřivo - tak nás to stálo půl bodíku, tedy jsme získaly 9,5 bodů.
  • odložení do sedu za chůze = jako vždy jsem dosedla moc pomalu, panička už byla skoro otočená než jsem si sedla. Takže ztráta za rychlost dosednutí, dostala jsem 8,5 bodu.
  • vyslání do čtverce /box/ = provedení pěkné, bezchybné, jen podle paní rozhodčí jsem měla běžet rychleji. 9 bodů.
  • držení aportovací činky = tady to bylo bez problémů, získala jsem 10 bodů a pochvalu za moc pěkné držení
  • polohy = hm..... co napsat? Více než panička mě zajímal steward na kterého jsem otočila hlavu a nevnímala co mi panička říká. Byla z toho hodně velká nula....
  • Skok přes překážku = nesoustředila jsem se, když mi dala panička povel tak jsem se šla podívat pomalým tempem co je za tou překážkou a po druhém povelu jsem ji obešla. Takže taky nula. Pak mě to nechala rozhodčí ještě zopakovat a já to skočila úplně krásně a zaujala jsem polohu stůj, no bylo by to na plný počet bodů kdyby se to ještě počítalo...
  • všeobecný dojem = půl bodíku jsem ztratila za to pomalejší provedení některých cviků, jsme flat a očekává se že bude jak střela :D (což jsem byla vzápětí když jsem se honila s ostatními psy)

Po dokončení cviků nám rozhodčí říkala že to byla nádherná, uhlazená poslušnost - prý taková holčičí a můj růžový obojek k tomu pěkně pasoval :D.

Před konečným vyhonocením se panička dívala na třídy OB-1 a OB-3, aby věděla co nás dál čeká. Konečný výsledek: 208 bodů, známka velmi dobrá, 4. místo v celkovém pořadí.