ZPR Čertovo břemeno

18.08.2013 20:00

Tak jsme si s paničkou řekly že je čas přihlásit se na vyšší klubové zkoušky a zvolily jsme Zkoušky přinášení retrívrů, které se konaly v Čertově břemeni u Tábora ve dnech 17.8. -18.8.2013.

Vyrazily jsme samy už v pátek k večeru, abychom byly odpočinuté na tu velkou událost. Pozitivní bylo že na tyhle zkoušky byla přihlášena i sestřička Angie, jak já se na ni těšila.

V sobotu ráno na srazu jsme s paničkou docela koukaly kolik se přihlásilo flatů na tyto zkoušky. Z celkového počtu 22 psů co dorazili bylo 10 flatů a navíc samé zvučná jména. Dorazila i sestřička Angie a je jasné že jsme se hned musely pořádně popusinkovat na uvítanou. Po zahájení následovalo losování a my si vytáhly los číslo 10, začínaly jsme disciplínami na vodě, pak nás čekalo pole a v neděli jsme tedy měly absolvovat disciplíny v lese.

Rozjeli jsme se na stanoviště a šlo se na věc.

Voda:

  • Kachna z hluboké vody: tuhle disciplínu mám ráda, ale panička měla obavy abych nevyrazila před povelem, když to byla první disciplína a já byla tak natěšená až tu kachýnku donesu. Ale jsem poslušná a počkala jsme po vhození kachny s výstřelem na pokyn paničky a pak jsem vletěla z plných sil do vody a plavala pro tu voňavou kachýnku, lapla jsme ji do tlamičky a plavala zpátky k paničce. Korektně jsem ji odevzdala a hne dna začátek jsme dostaly dvě čtyřky – z disciplíny i z přinášení.
  • Handling na vodě: rozhodčí do vody hodili dvě kachny tak, abych to neviděla a pak nám určili že nejprve máme donést kachnu z levé strany. Nojo, jenže kousek u břehu byl kus dřeva a to mě zmátlo, nejprve jsem plavala k němu. Panička mi dala ale povel back a já pochopila že mám plavat dál a tak tedy jo. Po chvilce plavání jsem před sebou uviděla kachnu kterou jsme paničce tedy donesla. Panička si mě zase vzala k noze a otočila mě na pravou stranu a chtěla mě poslat. Já ale nikde nic neviděla, kam mě tedy chce poslat? Protože mi ale dala povel tak jsem vletěla do vody a po chvilce plavání mě panička navedla povelem ještě víc doprava a pak jsme za chvilku uviděla ještě jednu kachýnku, tak jsme k ní doplavala, popadla ji a pak na břehu odevzdala paničce. I za tento výkon jsme dostaly nejvyšší známku, tedy čtyřku jak z disciplíny, tak z přinášení a s poslušnosti.
  • Marking: přemístili jsme se na louku, kde byl trošku vyšší porost a bylo to kousek přes horizont. No a já úplně přesně neviděla kam kachýnka po výstřelu dopadla. Panička mi dala pokyn, já běžela směrem dopadu kachny, ale kousek před ní jsme uhla moc doleva a vzala to trochu obloukem k tomu kusu. No a protože marking je disciplína kde se hodnotí paměť k aportu a já se tak úplně nepředvedla, tak z toho byla známka 3 za marking a známka 4 za přinášení.
  • Dohledávka kachny v rákosí: probíhala na hrázce u rybníka, panička mě poslala dopředu tam někde kde měl kus být a nechala to na mě. A já chytla po chvilce ten pach kachýnky do nosu a už jsme se vracela zpátky. Stihla jsem to za 16 vteřin = najít, popadnout a vrátit se k paničce J. Dostala jsem čtyřky z disciplíny, z přinášení i  poslušnosti.

Pak bylo na řadě pole, teda on marking taky patří do disciplín na poli, ale posuzovali ho rozhodčí kteří měli na starosti vodu, tak jsem to napsala k nim. Jak se nám dařilo na poli:

  • Vlečka pernaté: byl docela oříšek, panička už pomalu propadala zoufalství že nedojdu úspěchu. První nasazení: rozběhla jsem se plna energie a nadšení po vlečce a už jsem byla skoro na konci – v tom jsem spatřila o kus dál rozhodčího a to mě vyvedlo z míry, tohle v tréninku nemám…. Zarazila jsme se a po chvilce se otočila a běžela pro jistotu zpět za paničkou. Ta mě nasadila podruhé, já došla tak do půlky vlečky a nějak jsme se ztratila, doběhla jsme zpět za paničkou, v tom horku jsem byla úplně vyřízená. Panička mě přesto nasadila potřetí /zkušební řád uvádí jako limit pro získání první ceny možnost 3x nasadit na vlečku/ no a já šla už rozvážněji a kus nakonec našla a donesla. Chvilku jsme čekaly na poradu rozhodčích a bylo nám řečeno že časový limit jsme stihly, ale dostaneme o stupeň nižší známku protože pan rozhodčí měl pocit že jsem v okamžiku kdy jsem ho spatřila a pak se vrátila k paničce musela mít ten kus v nose, prý jsme od něj byla tak metr a půl. Takže jsme dostaly známku trojku z disciplíny i z přinášení.
  • Handling  - navádění na dva kusy pernaté:  disciplína probíhala kousek u cesty, naštěstí byla příkopa olemovaná balíky slámy. Místo pro vypouštění bylo označeno tyčí a kusy byly házeny do ,,véčka“, kdy markantami pro orientaci vůdců byly sloupy elektrického vedení. Panička mě nechala odloženou za těmi balíky slámy a šla se podívat kam budou kusy pohozeny. Pak mě dovedla k vypouštěcí tyčce, nasměrovala na pravou stranu /tu musela uvést rozhodčímu že tam mě pošle nejprve/ a dala mi povel back. Běžela jsme jako o závod, až po zapískání povelu hledej jsem začala hledat a kus jsem po chvilce měla a donesla. Panička mě otočila doleva a dala mi povel back. Já vyběhla, ale pak jsme se začla stáčet k tomu místu kde jsem našla kus předtím. Panička pískla STOP a hned mi dala povel ,,doleva“, zareagovala jsem okamžitě a už jsem byla vlevo a našla pohozený kus. No co k tomu dodat? Rozhodčí byl moc spokojený, pochválil nás za krásnou práci a dostaly jsme čtyřky za disciplínu, za přinášení i za poslušnost.

Po dokončení handlingu jsme se přesunuli k lesu, kde měl proběhnout Klid na stanovišti. No a tam jsme uviděly čtverec ve kterém jsem měla plnit disciplínu  - dohledávku dvou kusů srstnaté a panička se toho docela zhrozila když viděla jak je ten čtverec zarostlý…. Docela znervozněla, hlavně když jsme se dozvěděli že během zkoušek vypadlo dost psů na vlečkách srstnatých a mělo problém ve čtverci. S vlečkou  a čtvercem měla bohužel problém i moje sestřička Angie, tyto disciplíny se jí moc nepovedly a bohužel nakonec vypadla na odložení. Moc nás to s paničkou mrzelo a nechtěly jsme tomu věřit. I přesto jsme musely ještě absolvovat poslední sobotní disciplínu = klid na stanovišti, kdy jsme stáli v řadě u lesa a 10 minut se střílelo a honci dělali v lese naháňku. No, já ležela vedle paničky, jen jsem otáčela hlavu směrem k honcům a celou dobu jsme pěkně v klidu ležela. Takže jsem dostala nejvyšší známku, tedy čtyřku.

Po téhle disciplíně jsme jely společně s Angii a jejími páníčky na večeři do Prčic a po jsme se rozdělili – my s paničkou odjely do našeho penzionu Hůrka, abychom si odpočinuly a připravily se na další den.

 

Neděle byla horká a dusná, slunce nás vůbec nešetřilo a nás čekaly disciplíny v lese. Panička byla trošku nervozní, ale věřila mi že to zvládnu a zkoušky dokončíme. A co jsme si tedy v neděli prošly:

  • Vlečka srstnaté: jasně že natažená v lese J. Tahali nám králíka a byl docela těžký, panička měla obavy že ho neunesu. Po nasazení na nástřel jsem poslušně sledovala asi do půlky stopu, no pak jsme trošku zaflatila a uhnula směrem k poli. Ale zjistila jsem že jdu špatně, tak jsme se vrátila na vlečku  a došla na konec. Chytla králíka a už jsme s ním pelášila za paničkou. Ani mi nepřišlo že je nějak těžký, snažila jsme se a pěkně ho paničce donesla. Počkali jsme na rozhodčího, ten paničce říkal že jsme toho králíka chytla jako bych si myslela že mi ho chce někdo ukrást a smál se tomu. Vlečku jsme zvládla v časovém limitu a dostala jsme známku 4 a ještě i 4 za přinášení srtnaté.
  • Vodění: tady paničku a vlastně všechny vůdce rozhodčí strašili že budou přísní, že dávají důležitost na poslušnost psů a že rozhodně budou šetřit čtyřkami a nedávat je hned tak za nějaký výkon, ale opravdu jen za pěknou práci. No, panička spoléhala na to že nám prospěl nácvik chůze v obedience a že to tedy zvládneme. A je fakt že jsme se snažily obě, chůze jak na vodítku tak bez vodítka byla bezvadná a za obrat jsme dostaly pochvalu od rozhodčích a známku 4 za vodění a 4 za poslušnost.
  • Čtverec – dohledávka 2 kusů srstnaté: panička se bála a já se těšila. Celou dobu jsme měla v nose tu vůni králíčků které jsem měla hledat. Je fakt že před námi v naší skupině hned první pejsek nedohledal jeden kus a druhý pejsek taktak stihl časový limit. Pak jsme šly my, panička koukla odkud fouká vítr, vzala mě na jeden konec čtverce a dala mi povel pro hledání. Víc se o mě nestarala, nechala to na mě. A já šla a poslušně hledala toho voňavého králíčka a nikdo nevěřil tomu že to zvládnu tak rychle – prvního jsme našla za 1,2minuty. Panička byla moc ráda, pochválila mě a poslala mě do čtverce ještě jednou a opět to nechala vyloženě na mě to hledání. No a druhého králíka jsme našla v čase 2,45minuty. Od rozhodčích jsme dostaly pochvalu, byl to nejrychlejší čas a prý moc krásná práce. Dostaly jsme čtyřku za dohledávku, za přinášení i za poslušnost J. Panička byla moc ráda a moc mě pochválila a to se mi líbilo.
  • Odložení: no ležet 5 minut sama v lese není nic moc, ale s paničkou jsme to trénovaly a já věděla že to prostě musím vydržet. Tak jsem to vydržela a pak mě čekala velká pochvala od paničky a známka 4 od rozhodčích.

Po dokončení jsme čekaly na výsledky, měly jsme dvě trojky takže bylo jasné že o vítěze zkoušek se určitě ucházet nebudeme. Na vyhlášení jsme se dozvěděly že jsme skončily v celkovém pořadí páté, zkoušky jsme došly v první ceně a získaly jsme titul res. CACT = byly jsme druhé z flatů :D.

Výsledky: VĂ˝sledky ZPR ÄŚertovo BĹ™emeno 2013[1].pdf (77814)